آسیب ۱۰۸ هزار میلیارد تومانی کرونا به کسب و کارهای ایران | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 10:19

آسیب ۱۰۸ هزار میلیارد تومانی کرونا به کسب و کارهای ایران

شماره: 10119
Aa Aa

علی ربیعی می گوید بیماری کووید ۱۹ در اسفند ماه، ۶۵ هزار میلیارد تومان و در فروردین ماه، حداقل ۴۳ هزار میلیارد تومان آسیب برجای گذاشته است.

سخنگوی دولت ایران خبر داد؛
آسیب ۱۰۸ هزار میلیارد تومانی کرونا به کسب و کارهای ایران

سخنگوی دولت ایران گفت:

ما دولتی با درآمدهای ارزی زیاد و نجومی نبودیم بلکه دولتی بودیم که با سخت‌کوشی، عقلانیت و تلاش بی محابا برای اداره کشور کار کردیم که به همه موارد پیش گفته باید مدیریت صد روزه کرونا را هم اضافه کرد.

علی ربیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود:

بیماری کووید ۱۹ فقط در ۱۳ رسته ای که محاسبه شد، با ۱۰۸ هزار میلیارد تومان کسری درآمد و ضربه به کسب و کارها ما را مواجه کرد. در اسفند ماه ۶۵ هزار میلیارد تومان و در فروردین امسال حداقل ۴۳ هزار میلیارد تومان کسب و کارهای ما دچار آسیب شد.

به گزارش اسپادانا خبر، ربیعی گفت: الگوی مدیریت کرونا به ما نشان داد که با همکاری همه دستگاه ها می توانیم از تمام بحران ها عبور کنیم و برنامه های متعددی برای همکاری با مجلس شورای اسلامی پیش رو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما لوایح متعددی داریم که با همکاری مجلس می توانیم آنها را به نتایج خوبی برسانیم اظهار داشت:

ما از سال ۹۲ با تلاش بی وقفه برای احقاق حق مردم از تحریم و تامین منابع ملی فعالیت کردیم و همه مردم شاهد آن هستند که با وجود مشکلات متعدد نهراسیدیم و کارنامه درخشانی در ۵۵ ماه با رشد اقتصادی بالا، تورم پایین، درصد اشتغال قابل قبول و نرخ ارز تثبیت شده و پیشی دادن مزد بر تورم داشتیم.

سخنگوی دولت بیان کرد: با روی کار آمدن دولت نامتعادل در ایالات متحده آمریکا نه تنها ایران بلکه همه کشورهای دنیا با چالش رو به رو شدند و ما روزهای پرچالش و نفس‌گیری را برای مدیریت این دوران انجام دادیم و امروز هم ایستاده و مقاوم به کار خود ادامه می دهیم.

ربیعی اظهار داشت: 

امیدواریم همانطور که قانون اساسی، دولت را محور اداره امور اجرایی کشور قرار داده است، مجلس تازه نفس هم به هم افزایی با دولت در این مصاف بپیوندد و در عمل برای حل مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور به کمک با دولت به پا خیزد.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان