آلبانی عملیات سراسری علیه سازمان مجاهدین را اجرا کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 10:42

آلبانی عملیات سراسری علیه سازمان مجاهدین را اجرا کرد

شماره: 22565
Aa Aa

آلبانی می گوید مطابق توافق سال ۲۰۱۴ اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه پناهنده شده بودند اما با اقدامات تروریستی توافق را نقض کرده اند.

واشینگتن سازمان مجاهدین را نماینده مردم ایران نمی‌داند؛
آلبانی عملیات سراسری علیه سازمان مجاهدین را اجرا کرد

 وزارت کشور آلبانی در بیانیه ای اعلام کرد:

عملیات امروز ما علیه سازمان مجاهدین مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر، در این بیانیه آمده است:

مطابق توافق میان ما و سازمان در سال ۲۰۱۴ اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده اند. از صبح امروز نیروهای پلیس آلبانی برای بازرسی از این قرارگاه برای ساعتی کنترل آن را بر عهده گرفته و ضمن بازرسی دفاتر این سازمان تمامی سیستم های الکترونیکی از جمله کامپیوترها، تلفن های همراه و… مورد بازرسی قرار گرفت. برخی از وسائل الکترونیکی غیر متعارف از جمله تعدادی پهپاد، توسط پلیس ضبط شدند. نیروهای امنیتی در حین بازرسی با مقاومت و حمله تعدادی از اعضای این سازمان رو به رو شدند.

گزارش‌های رسانه‌‎های آلبانی از کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر در آلبانی حکایت دارند.

  •  

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت پلیس آلبانی برای اجرای حکم صادره از سوی یک دادگاه این کشور وارد اردوگاه اشرف ۳ شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد پلیس آلبانی به واشینگتن «اطمینان» داده که تمامی اقدامات آن مطابق با قوانین و ضمن رعایت حقوق و آزادی‌های فردی بوده است.

در این بیانیه آمده است:

از حق دولت آلبانی برای تحقیق و تفحص حمایت می‌کند و با هرگونه فعالیت غیرقانونی احتمالی در خاک این کشور مخالف است.

شبکه فاکس‌نیوز گزارش داد که یک هزار پلیس آلبانی در عملیات ورود و تفحص از دو مقر مجاهدین مشارکت داشتند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود در خصوص رویدادهای روز سه‌شنبه در آلبانی اعلام کرد که واشینگتن، سازمان مجاهدین خلق را نماینده مردم ایران نمی‌داند.

  •  

یک منبع آگاه امنیتی در گفت وگو با ایرنا، اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از اردوگاه اشرف ۳ در آلبانی در جریان عملیات پلیس ضد تروریسم آلبانی ۲ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق کشته و ۳۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

وی گفته است:

در این عملیات همچنین ۷۰ نفر از اعضای این سازمان نیز توسط پلیس ضد تروریسم آلبانی بازداشت شده‌اند و تعدادی دیگر از اعضای آن برای مظلوم‌نمایی اقدام به خودزنی در صحنه عملیات کرده‌اند. در پی این عملیات تجهیزات الکترونیکی و وسایل غیرمتعارفی از جمله تعدادی پهپاد، در کمپ اشرف ۳ کشف شده و ضبط شده و به همین دلیل از زمان اجرای عملیات پلیس ضد تروریسم آلبانی در کمپ اشرف ۳ بسیاری از حساب‌های کاربری این سازمان در توییتر از جمله برخی حساب‌های مشهور از دسترس خارج شده‌اند و هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند.

  •  

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز گفت:

براساس خبرهای منتشر شده، صبح روز ۳۰ خرداد، پلیس آلبانی براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم آن کشور، اقدام به ورود به پادگان اشرف جهت بازرسی نمود. دلیل این اقدام، ارتکاب اقدامات مجرمانه و تروریستی توسط منافقین در آلبانی اعلام شد.

وی اطهار داشت:گ

منافقین به دلیل ذات تروریستی خود همواره خطری برای امنیت میزبان خود خواهند بود به همین دلیل دولت عراق آن‌ها را اخراج کرد و دولت‌های دیگر نیز از پذیرش آن‌ها خودداری نمودند.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان