آمار حملات به نیروهای آمریکایی۴۰۰ درصد افزایش یافته است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 11:22

آمار حملات به نیروهای آمریکایی۴۰۰ درصد افزایش یافته است

شماره: 17282
Aa Aa

پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته اندکی از موضوعات تا نهایی شدن بازگشت به توافق باقی مانده و مسئولیت تصمیم گیری بر عهده ایران است.

با تروریستی اعلام کردن سپاه و ترور «سردار سلیمانی»؛
آمار حملات به نیروهای آمریکایی۴۰۰ درصد افزایش یافته است

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود گفت:

پس از حروج آنکه «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای با ایران و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و ترور «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه، ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود پرداخته و حملات به تاسیسات و شرکای آمریکا در منطقه به طور قابل ملاحظه‌ای بدتر شده است.

او ادامه داد:

«از سال ۲۰۱۲-۲۰۱۸ حملات چشمگیری به نیرو‌های آمریکایی و تاسیسات دیپلماتیک آمریکا در عراق وجود نداشت. این موضوع در سال ۲۰۱۸ تغییر کرد و بین سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تعداد حملات توسط گروه‌های تحت حمایت ایران تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته که این پس از خروج از برجام و قرار دادن سپاه در لیست تحریم‌ها و ترور [سردار] سلیمانی روی داده است. تلاش برای سرکوب نیرو‌های تحت حمایت ایران بر اساس راهبردی که به ارث بردیم کارساز نبود. ما می‌خواهیم شاهد این باشیم که راهبرد کارساز بوده و مؤثر باشد. ما همچنان اعتقاد داریم که بازگشت به برجام راهکاری مناسب است. تعداد اندکی از موضوعات تا نهایی شدن بازگشت به توافق باقی مانده است. اکنون مسئولیت تصمیم گیری بر عهده ایران است».

او همچنین اعلام کرد امریکا با اسرائیل درباره برجام اختلاف تاکتیکی دارد نه «اختلاف استراتژیک»:

به رغم وجود اختلاف تاکتیکی بین واشینگتن با تل‌آویو درباره مذاکرات وین و برجام آنها هیچ اختلاف استراتژیک با هم ندارند. از کسی مخفی نیست که ما با شرکای اسرائیلی خود اختلافات تاکتیکی داریم. خانواده‌ها، حتی نزدیک ترین اعضای خانواده گاهی اوقات اختلاف نظر و مشاجره دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان