آمار قربانیان غیرنظامی جنگ اوکراین به سه هزار و ۹۰۰ نفر رسید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:11

آمار قربانیان غیرنظامی جنگ اوکراین به سه هزار و ۹۰۰ نفر رسید

شماره: 17358
Aa Aa

دفتر دادستان کل اوکراین نیز اعلام کرده که از زمان آغاز حمله نظامی روسیه ۱۶۹ کودک اوکراینی کشته و بیش از ۳۰۶ کودک دیگر مجروح شده‌اند.

با اعلام دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل؛
آمار قربانیان غیرنظامی جنگ اوکراین به سه هزار و ۹۰۰ نفر رسید

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین تاکنون سه هزار و ۹۰۰ غیر نظامی در این کشور کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از نیوزویک، کمیساریای عالی حقوق بشر هشدار داد که آمار واقعی می‌تواند بسیار بیشتر از موارد ثبت شده باشد:

تاکنون یک هزار و ۶۲۶ غیر نظامی در اوکراین کشته و ۲ هزار و ۲۶۷ نفر دیگر مجروح شده‌اند. تاکنون ۶۳ کودک نیز در اوکراین کشته شده‌اند.

دفتر دادستان کل اوکراین نیز اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ ۱۶۹ کودک اوکراینی کشته و بیش از ۳۰۶ کودک دیگر مجروح شده‌اند.

مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده امور اضطراری سازمان ملل نیز مشاهداتش از بوچای اوکراین را وحشتناک توصیف کرده است. او یک گور دسته جمعی با اجساد پیچیده شده در پلاستیک، ده‌ها آپارتمان و خانه ویران شده و ماشین‌های سوخته در خیابان‌های بوچا مشاهده کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سپس پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) حمله ای نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان