آمار کشته شدگان آبان ۹۸ رسمی نیست | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 4:56

آمار کشته شدگان آبان ۹۸ رسمی نیست

شماره: 20129
Aa Aa

باید برای همه خون‌های ریخته شده ناراحت بود| خط فقر ۱۸ میلیون تومان نیست| نهادهای امنیتی به دلیل اقدامات تروریستی اینستاگرام را فیلتر کردند.

بابت کمبود دارو طی این روزها عذرخواهی می‌کنم؛
آمار کشته شدگان آبان ۹۸ رسمی نیست

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

فضای دانش و دانشگاه اقتضای مباحثه را دارد اما هاضمه‌اش بی‌ادبی، بی‌نظمی و کار غیر علمی نیست. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

به خود می‌بالم چون در یک کشور آزاد زندگی می‌کنم که در آن یک دانشجو بدون ترس آزادانه هر چه در دل دارد می‌گوید و می‌شنود. اگر امروز نیروی انتظامی ما را با خودرو زیر می‌گیرند یا اگر جوان ۲۱ ساله ما را وحشیانه تکه‌تکه می‌کنند باز هم ترسی ندارند زیرا ذات ایران و ایرانی شجاع و حق‌طلب است و برای حق و عدالت می‌جنگد.

وی با بیان اینکه طبیعتا در جامعه اختلاف دیدگاه وجود دارد اظهار کرد:

بهتر است در کنار یکدیگر بجنگیم و تلاش کنیم نه علیه هم.

بهادری جهرمی با اشاره به برخی شنیده‌ها مبنی بر افزایش قیمت بنزین جهت کسب درآمد گفت:

دولت هیچگونه طرحی برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

سخنگوی دولت در مورد مسائل مربوط به کمبود دارو و آنتی‌بیوتیک عنوان کرد:

من بابت کمبود دارو طی این روزها عذرخواهی می‌کنم البته در این زمینه کوتاهی شده بود و مسئول مربوطه و معاون وزیر نیز برکنار و جابه‌جا شدند. همزمان رئیس‌جمهور نیز دستور داد با برخی مسئولان حوزه بهداشت و درمان که مسئول سیاست‌گذاری‌ها جهت تامین دارو بوده‌اند و شرکت‌های تولیدکننده برخورد صورت گرفت. ۳۰ درصد این شرکت‌ها زیرمجموعه وزارت کار بودند و قرار شد اگر تخلفی صورت گرفته موضوعات بررسی شود. نهادهای نظارتی نیز در این دولت پیش از این هم معاون دیگری از معاونان وزرا را به دلیل سوءمدیریت زیرمجموعه‌اش، جابه‌جا کردند. این دولت بر این عهد خواهد ماند و هر جا کوتاهی صورت گیرد عذرخواهی کرده و جبران و برخورد می‌کند.

او گفت:

حتما باید برای همه خون‌های ریخته شده ناراحت بود. اتفاقا مقام معظم رهبری در همان روزهای ابتدایی به روشنی و درستی فرمود ما هم قلب‌مان برای مهسا سوخت اما دشمن ما از همین ماجرا خوشحال شد.

وی با رد ادعای خط فقر ۱۸ میلیون تومانی ادامه داد:

این رقمی که به تازگی اعلام شده هم مربوط به شهر تهران بود نه کل کشور. حقوق کار نیز چهار میلیون و  ۱۰۰ هزار تومان نیست بلکه تقریبا ۶ میلیون تومان است البته قبول داریم که فاصله بین حقوق دریافتی و هزینه‌ها زیاد است. به همین دلیل در این دولت حداقل حقوق قریب به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد. در مجموع لازم است پذیرفت به صورت پلکانی و تدریجی می‌توان این فاصله را کاهش داد.

وی در خصوص فیلترینگ اینستاگرام و برخی شبکه‌های اجتماعی نیز گفت:

در ایام انتخابات من در مقطعی گفتم آقای رئیسی و دولتش نگاهی به فیلترینگ اینستاگرام ندارد ولی در این مدت شکایات زیادی از کلاهبرداری‌ها در اینستاگرام شده بود. نهادهای امنیتی ذی‌صلاح در مقطع موقتی کنونی به دلیل اقدامات تروریستی اینستاگرام را فیلتر کرده‌اند. اینستاگرام اقدام تروریستی انجام داد و مراجع امنیتی متناسب با آن جرم برای حفاظت از حقوق مردم مجبور بودند این اقدام موقتی را انجام دهند.

بهادری جهرمی درباره حوادث آبان سال ۹۸ گفت:

من آن زمان مسئولیتی نداشتم. از دولت قبل بپرسید که چرا به جای شنیدن صدای معترض به شیوه دیگری عمل کرد؟ در خوابگاه دانشجویی از من پرسیدند چرا مشابه آبان ۹۸ برخورد سخت نمی‌کنید؟ گفتم آن را قبول نداریم؛ این کار نادرست است. امپراتوری دروغ عینا حرف من را معکوس و منتشر کرد. پیشنهاد می‌کنم یک دقیقه ویدئوی من و خبر منتشر شده توسط امپراتوری دروغ را مشاهده کنید. عده‌ای نمی‌خواهند ما با هم سخن بگوییم. ما از هر کشته‌ای ناراحت می‌شویم اما دیکتاتوری رسانه‌ای اجازه نمایش این موضوع را نمی دهد. وقتی در فضای مجازی اسم سردار سلیمانی را می‌گذاری آن را پاک می‌کند اما وقتی نام فرد دیگری را می‌آوری با هوش مصنوعی آن را بالا آورده و بیشتر نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی در واکنش به سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور از سوی تعدادی از دانشجویان نیز گفت:

دیکتاتور کسی است که در سه روز ۳۰۰۰ ژاپنی را در هیروشیما کشته باشد. دیکتاتور کسی است که ۹۰۰ هزار نفر را در منطقه به قتل رسانده باشد. دیکتاتور کسی است که با ایجاد داعش ۶ میلیون خانواده را در سوریه آواره کرد. دیکتاتور کسی است که بیش از ۱۷ میلیون یمنی را در معرض خطر قرار داده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان