آمریکا از جنگ با ایران می‌ترسد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:57

آمریکا از جنگ با ایران می‌ترسد

شماره: 16713
Aa Aa

آمریکا توانایی متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران را ندارد| اگر اسرائیل به ایران حمله نظامی کند جواب ایران بسیار شدید و خشن خواهد بود.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان؛
آمریکا از جنگ با ایران می‌ترسد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد:

جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه‌ای بزرگی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و یا به آسانی با آن جنگید.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت:

امروز جمهوری اسلامی ایران الگوی استقلال و آزادی در جهان اسلام و سراسر جهان است. بسیاری در منطقه از آزادی و حاکمیت سخن می گویند در حالی که وابسته سفارتخانه های بیگانه هستند. ایران در زمان شاه از سوی آمریکا اداره می شد و در آنجا ۶۰ هزار مشاور آمریکایی در زمینه های مختلف حضور داشتند.

او با بیان این که انقلاب اسلامی، "اسراییل" و آمریکا را از ایران خارج کرد ادامه داد:

اسلام اصیل اسلامی است که به روی ظلم و جنایت می ایستد و این همان چیزی است که آمریکا نمی پذیرد. آمریکا با نظام اسلامی ایران دشمنی می کند زیرا این نظام، نظامی مستقل و دارای حاکمیت است که ظلم را نمی پذیرد. به خیلی از کشورهای دیگر اسلامی می‌گویند و مردمشان مسلمان هستند اما این وجه تسمیه از روی تسامح است.

نصرالله گفت:

سخن آمریکا از جنگ علیه ایران فقط برای ارعاب و اعمال فشار علیه ایران است. آمریکا توانایی متوقف کردن برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز ایران را ندارد. ایران کشوری قوی و دارای حاکمیت است و آمریکا از جنگ با آن می‌ترسد. اگر اسرائیل نیز به ایران حمله نظامی کند جواب ایران بسیار شدید و خشن خواهد بود و اسرائیلی ها از پاسخ ایران می‌ترسند.

او اظهار کرد:

آنچه که ما را به ایران پیوند می‌دهد مساله مقاومت است که یک منفعت امنیتی است اما سفارت ایران در تصمیمات حزب‌الله دخالتی نمی‌کند.

نصرالله با بیان این که سفارت آمریکا در بیروت مرکز سازمان سیا در کل منطقه است گفت:

بعد از سال ۲۰۰۰ آمریکایی‌ها به ما پیشنهاد حمایت مالی در مقابل توقف حمایت‌ها از فلسطینیان و پایان دادن به رویارویی با اسراییل دادند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان