آمریکا به کشتی‌های تجاری خاور میانه هشدار داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 20:53

آمریکا به کشتی‌های تجاری خاور میانه هشدار داد

شماره: 7565
Aa Aa

در بخشی از این بیانیه آمده: امکان دارد ایران و عوامل نیابتی‌اش ناو‌های نظامی یا کشتی‌های نفتکش را در دریای سرخ، خلیج فارس یا باب‌المندب هدف قرار دهد.

در بیانیه اداره دریانوردی آمریکا اعلام شد؛
آمریکا به کشتی‌های تجاری خاور میانه هشدار داد

دولت ایالات متحده آمریکا به کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های این کشور که در آب‌های استراتژیک خاورمیانه تردد می‌کنند، نسبت به حمله احتمالی مستقیم یا نیابتی ایران هشدار داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، اداره دریانوردی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس گزارش‌ها، ایران تدارکات خود را برای انجام عملیات تهاجمی علیه نیرو‌ها و منافع آمریکا در منطقه خلیج فارس افزایش داده است. این بیانیه وضعیت هشدار را تا پنج نوامبر سال جاری تعیین کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «از اوایل ماه می‌و پس از تهدید به بستن تنگه هرمز، احتمال این که ایران یا گروه‌های نیابتی این کشور در منطقه علیه منافع ایالات متحده و یا شرکای آن از جمله زیرساخت‌های تولید نفت دست به حملاتی بزنند افزایش یافته است.»
در ادامه اعلام شده است: «امکان دارد ایران و عوامل نیابتی‌اش ناو‌های نظامی یا کشتی‌های نفتکش آمریکایی را در دریای سرخ، خلیج فارس یا باب‌المندب مورد هدف قرار دهد.»

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که ایران بار‌ها تاکید کرده آغازگر هیچ حمله‌ای نخواهد بود و در صورت تجاوز دشمن به شدت با متجاوزان برخورد خواهد کرد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان