آمریکا بیش از یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 4:52

آمریکا بیش از یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرده است

شماره: 14529
Aa Aa

او گفته معتقد به تغییر رویکرد طالبان نیستم؛ آنها دچار بحران وجودی در مورد تمایل به رسمیت شناخته شدن توسط جامعه بین المللی هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد؛
آمریکا بیش از یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرده است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت معتقد نیست طالبان تغییر کرده باشد و این بر عهده شبه نظامیان است که با اقدامات خود تعیین کنند که آیا آنها می خواهند توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شوند یا نه.

به گزارش اسپادانا خبر، بایدن در گفتگو با ای بی سی گفت:

من فکر می کنم آنها دچار نوعی بحران وجودی در مورد اینکه آیا می خواهند توسط جامعه بین المللی به عنوان یک دولت قانونی به رسمیت شناخته شوند یا نه هستند. آنها به این فکر می کنند که آیا غذا برای خوردن دارند؟ آیا دارای درآمدی هستند که بتواند از این راه درآمدزایی داشته باشند یا اقتصاد را اداره کنند؟ آیا می توانند جامعه ای را که در واقع می گویند برایشان اهمیت دارد در کنار هم نگه دارند یا خیر؟ با این حال روی هیچ یک از این موارد حساب نمی کنم

بایدن با تاکید دوباره بر این که خروج نیروهی آمریکا از افغانستان را کار درستی می‌داند گفت که پیش بینی نکرده بوده که طالبان با خروج امن آمریکایی ها از افغانستان موافقت کنند.

او گفت که حتی اگر دولت ترامپ در فوریه سال 2020 به توافق صلح با طالبان در دوحه نرسیده بود نیروهایش را بیرون می کشید:

من سعی می کردم بفهمم که چگونه می توان نیروها را بیرون کشید. زمان مناسبی برای خروج از افغانستان وجود ندارد. انتخاب اصلی این است آیا من باید پسران و دختران شما را برای همیشه به جنگ افغانستان بفرستم؟ ما بیست سال بیش از یک تریلیون دلار خرج کردیم.

وی گفت:

دولتی در افغانستان بود که رهبر آن سوار هواپیما شد و فرار کرد. شاهد فروپاشی نیروهایی بودیم که به خوبی آموزش دیده بودند. بیش از 300 هزار سرباز مجهز به سلاح ترک خدمت کردند. این همه انچه رخ داد است و به همین سادگی رخ داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان