آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 15:36

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

شماره: 20807
Aa Aa

۶ فرد مرتبط با «صنایع هوایی قدس» از شرکت‌های کلیدی سازنده پهپادهای ایرانی و مدیر «سازمان صنایع هوا-فضای ایران» تحریم شدند.

با اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا؛
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی هفت شخصیت حقیقی دیگر را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته ۶ فرد مرتبط با «صنایع هوایی قدس» که جزو شرکت‌های کلیدی سازنده پهپادهای ایرانی است را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا مدعی شده جمهوری اسلامی ایران پهپادهای ساخت این شرکت را برای استفاده روسیه از آنها در جنگ اوکراین به مسکو عرضه کرده است.

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های پیشین علیه «صنایع هوایی قدس» گسترده‌تر و یکی از شرکت‌های تابعه آن به نام «شرکت صنایع طراحی و ساخت هواپیماهای سبک» نیز مشمول تحریم‌های مندرج در فهرست SDN شده است.

نهاد آمریکایی گفته مدیر «سازمان صنایع هوا-فضای ایران» که سازمانی کلیدی با وظیفه نظارت بر برنامه‌های موشک‌های بالیستیک ایران است نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته آمریکا «فوراْ علیه افراد و سازمان‌های حامی برنامه‌های پهپادی و موشکی ایران اقدام خواهد کرد.»

او گفته واشنگتن از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای جلوگیری از دسترسی روسیه به سلاح‌‌های لازم در جنگ اوکراین استفاده خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان