آمریکا مذاکرات دوحه را اتلاف وقت خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 18:02

آمریکا مذاکرات دوحه را اتلاف وقت خواند

شماره: 18586
Aa Aa

مذاکراتی بین ایران و خودش باید اتفاق بیافتد که در نهایت به نتیجه برسند آیا آماده ی توافق هستند یا نه| مطالبات ایران در دوجه به برجام مربوط نبود.

با ادعای نماینده ویژه آمریکا در امور ایران؛
آمریکا مذاکرات دوحه را اتلاف وقت خواند

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می گوید مذاکرات دوحه اتلاف وقت بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر، مالی در مصاحبه با «رادیو ملی آمریکا» با اشاره به مذاکرات احیای برجام اظهار داشت:

اتحادیه اروپا می خواست حداقل بار دیگر تلاش کند برای همین دو هیئت ایران و امریکا را به دوحه دعوت کردند با این امید که هیئت ایران چیزی نشان دهد، تمایلی نشان دهند اما هیئت ایران در این مقطع قادر نبودند که پاسخی ارائه کنند؛ بیشتر یک اتلاف وقت بود.

او گفت:

بیایید گامی به عقب برداریم و ببینم کجا هستیم. اتحادیه اروپا نقشه راهی روی میز گذاشت که بنابر نظر آن ها به یک نتیجه عادلانه برسیم. ما گفته ایم که اماده ایم که آن توافق را بپذیریم، هیاتی که قبول نکرده و «بله» نگفته، ایران است بنابراین برای وقتی ایران می گوید امریکا با مواضع قبلی به دوحه آمده برای ما مشخص نیست. ما با مواضعی امدیم که با بازگشت به برجام سازگار است. هیاتی که باید پاسخ بدهد، ایران است. اگر هیئت ایران اماده نیستند معلوم نیست چرا حاضر شدند که به دوحه بیایند. ایران در دوحه درخواست هایی روی میز گذاشت که به برجام ربطی ندارد. چیزهایی که قبلا هم میخواستند و اروپایی ها و ما گفته بودیم که این بخشی از مذاکرات فعلی نیست. مذاکراتی بین ایران و خودش باید اتفاق بیافتد که در نهایت به نتیجه برسند که اماده ی توافق هستند یا نه.

وی در پاسخ به این سؤال که ایا به نظر می رسد ایران دیگر توافق را نمی خواهد گفت:

نمیخواهم درمورد انگیزه های آنان صحبت کنم. ارزیابی ما این است که تصمیم اساسی را نگرفنه اند که علاقمند به توافق هستند یا نه.

 

منبع| انتخاب

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان