آمریکا ۱۹ فرد و نهاد مرتبط با صنعت موشکی ایران را تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 12:26

آمریکا ۱۹ فرد و نهاد مرتبط با صنعت موشکی ایران را تحریم کرد

شماره: 23758
Aa Aa

ادعا شده افراد تحریم شده از سپاه، وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح یا نیروهای زیر دست آنها در تولید و تکثیر موشک و پهپاد حمایت کرده‌اند.

همزمان با پایان محدودیت های موشکی جمهوری اسلامی؛
آمریکا ۱۹ فرد و نهاد مرتبط با صنعت موشکی ایران را تحریم کرد

همزمان با پایان محدودیت های موشکی جمهوری اسلامی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، وزارت خزانه داری آمریکا ۱۱ فرد، ۸ نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ کنگ، چین و ونزوئلا را به بهانه حمایت از برنامه موشک های بالستیک و پهپادی ایران تحریم کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، افراد تحریم شده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران یا نیروهای زیر دست آنها در تولید و تکثیر موشک و پهپاد حمایت کرده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه از اعمال تحریم علیه ۱۱ شخص، هشت نهاد و یک شناور واقع در ایران، چین، هنگ‌کنگ و ونزوئلا در رابطه با برنامه پهپادی و موشک‌های بالیستیک ایران خبر داده است.

  •  

استرالیا ۱۹ فرد و ۲۷ نهاد ایرانی را تحريم كرد

استرالیا نیز ۱۹ فرد و ۲۷ نهاد ایرانی را که پیشتر توسط شورای امنیت سازمان ملل تحریم شده بودند به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد این اقدام با رویکرد دیگر شرکای بین‌المللی این کشور سازگار است.

براساس یکی از بندهای برجام موسوم به غروب قرار بود در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ مطابق با ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ تحریم‌های وضع شده علیه ایران که شامل «تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی» است لغو شود.

اتحادیه اروپا و آمریکا پیشتر اعلام کرده بودند که این تحریم‌ها به خاطر عدم پای‌بندی ایران به برجام باقی خواهد ماند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان