آمریکا ۲۰ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 15:54

آمریکا ۲۰ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرد

شماره: 24100
Aa Aa

اعلام شده این افراد و نهادها به دلیل مشارکت در شبکه های تسهیل مالی وزارت دفاع و تدارکات نیروهای مسلح و سپاه پاسداران تحریم شده اند.

با اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا؛
آمریکا ۲۰ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مربوط به ایران و کره شمالی خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدید علیه ایران و کره شمال وضع کرده است.

اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری بیش از ۲۰ فرد و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه های تسهیل مالی وزارت دفاع و تدارکات نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود:

ایران برای تامین مالی فعالیت های بی ثبات کننده منطقه ای خود و حمایت از چندین گروه نیابتی منطقه ای از جمله حماس و حزب الله معادل میلیاردها دلار از طریق فروش کالا درآمد دارد. این نهادها از شبکه‌های پیچیده شرکت‌ها و کارگزاران خارجی مستقر در خارج برای انجام این فعالیت‌های تجاری غیرقانونی و بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت:

«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع ایران به مشارکت در طرح های مالی غیرقانونی برای تامین بودجه جهت دامن زدن به درگیری و گسترش ناامنی در سراسر منطقه ادامه می دهند. آمریکا همچنان متعهد به افشای عناصر ارتش ایران و شرکای همدست آن در خارج از کشور برای مختل کردن این منابع حیاتی بودجه است.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان