آمریکایی ها پذیرفته‌اند که گام اول را بردارند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:31

آمریکایی ها پذیرفته‌اند که گام اول را بردارند

شماره: 16258
Aa Aa

ما انقلاب کردیم که مقاومت کنیم| انقلاب اسلامی ما اساساً با ظلم مخالف است| تعهدات موقت نداریم و اگر تعهدی داده می‌شود دائمی است.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی؛
آمریکایی ها پذیرفته‌اند که گام اول را بردارند

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی گفت:

آمریکا به صورت روحی و ذاتی به دنبال سلطه است و انقلاب اسلامی ما نیز اساساً با ظلم مخالف است.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با تلویزیون المنار ادامه داد:

ما با تصویب قانونی دولت را مکلف کردیم که تا زمانی که طرف مقابل به تعهدات خود در تحریم عمل نکند، دولت نیز حق ندارد به تعهدات عمل کند. آمریکا که همواره خلاف قوانین بین المللی و تعهدات عمل می‌کند باید دست از قلدری‌های خود بردارد و حتماً انقلاب اسلامی در مقابل خواسته‌های به ناحق و ظالمانه می‌ایستد و ما انقلاب کردیم که مقاومت کنیم اما اینکه می‌گویند ما مقررات بین المللی را نمی‌پذیریم دروغ می‌گویند. ما قطعنامه‌ها را پذیرفتیم و آنکه زیر میز زد آمریکا است. اگر بنا است برجام را اجرا کنیم بخشی تعهدات هسته‌ای ما و بخشی نیز تعهدات طرف مقابل در برداشتن تحریم‌ها است و وقتی می‌گوئیم ضمانت دهید یعنی اگر آمریکا وارد شد و باز بگوید می‌خواهیم برویم نمی‌شود. توافق خوبی توافقی است که طرفین به برجام عمل کنند و بپذیرند که دیگر باز وارد نشوند و دوباره خارج شوند.

او گفت:

تعهدات موقت نداریم و اگر تعهدی داده می‌شود دائمی است و در شورای امنیت قطعنامه شده و به تصویب رسیده است که البته در جزئیات زمانی که آمریکا می‌خواهد وارد گروه مذاکره شود باید گام اول را بردارند که پذیرفته‌اند. باید تحریم‌ها را بردارند و این به این معنا است که به صورت روان بتوانیم با تمام دنیا اقدامات اقتصادی خود را انجام دهیم. چرا باید بی دلیل زیر فشار ظالمانه باشیم؟ آنها در دوران کرونا و به خصوص جنگ از ورود غذا و دارو جلوگیری می‌کردند که خود جنایت جنگی است و امروز نیز همین کار را می‌کنند. اگر آمریکایی‌ها این چارچوب‌ها را بپذیرند که البته باید بپذیرند می‌توانیم به یک توافق خوبی برسیم. برخی کشورها ممکن است به دلیل منافع خود موضوعات دیگری را دنبال کنند مسائل منطقه‌ای و موضوعات موشکی و غیره را دنبال کنند که ما به طور جد با آن مخالف هستیم و این موارد موضوع بحث ما در مذاکرات نبوده و نخواهد بود و فقط درباره مسائل هسته‌ای گفتگو می‌کنیم. ما هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در حوزه منطقه و موشکی نداریم و موضوع فقط هسته‌ای است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان