آیت الله سبحانی: تدریس نظریه داروین باید در ایران متوقف شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 17:14

آیت الله سبحانی: تدریس نظریه داروین باید در ایران متوقف شود

شماره: 7905
Aa Aa

این مرجع تقلید گفته: حجاب در ایران رو به افول است؛ باید آیین‌نامه حجاب و موازین شرعی در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛
آیت الله سبحانی: تدریس نظریه داروین باید در ایران متوقف شود

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر اینکه در چنین شرایط حساس پذیرش این مقام بسیار مسئولیت زا است اظهار داشت: باید از دانشجویان محترم که امانت‌های الهی هستند به‌خوبی مراقبت شود تا دقیقاً بر اساس فرهنگ اسلامی تربیت شوند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید اثرپذیری دانشجویان در دانشگاه‌ها شناسایی شود افزود: پذیرش دانشجو بیش از نیاز کشور مشکلات اشتغالی ایجاد می‌کند، نباید این‌گونه باشد و باید بر اساس نیاز کشور دانشجو در دانشگاه‌ها پذیرش شود.

وی با تأکید بر کاربردی‌تر شدن رشته‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: رشته‌های دانشگاهی باید کاربردی شوند تا جامعه بعد از فراغت از تحصیل کمتر با بیکاری مواجه باشد.

آیت‌الله سبحانی با تأکید بر جدی‌تر گرفته شدن مسئله حجاب در دانشگاه‌ها افزود: حجاب در کشور رو به افول است همچنین باید آیین‌نامه حجاب و موازین شرعی در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: با توجه به اینکه تقریباً نیمی از دانشجویان رشته‌های علوم انسانی هستند تحول علوم انسانی و اسلامی شدن این علوم باید جدی‌تر گرفته شود.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: باید مسائل متناقض را ملاحظه کرده و آنچه با موازین اسلامی در تناقض است را شناسایی و با آن‌ها مقابله شود. برای نمونه خواندن نظریه داروین در ایران زیبنده کشور اسلامی نبوده و باید یا حذف شود و یا فکری برای آن شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه انجام پایان‌نامه‌ها در کشور ناظر بر حل مشکلات در کشور باشد، خاطرنشان کرد: باید پایان‌نامه‌ها در کشور مشکلی را حل کند.

وی در پایان گفت: سعی شود اساتیدی متخلق و عالم در کشور تربیت شوند، استادی که گزینش می‌کنید در کنار در نظر گرفتن مراتب علمی باید مراتب دینی و اخلاقی‌ او هم در نظر گرفته شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان