آیت‌الله سیستانی از تظاهرات مردم عراق حمایت کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:00

آیت‌الله سیستانی از تظاهرات مردم عراق حمایت کرد

شماره: 8709
Aa Aa

در این بیانیه آمده اصلاح و لوازم آن موکول به اراده مردم است و هیچ گروه، فرد و یا مجموعه‌ای نمی‌تواند اراده مردم را مصادره به مطلوب کند.

با انتشار بیانیه‌ای درباره حوادث اخیر عراق؛
آیت‌الله سیستانی از تظاهرات مردم عراق حمایت کرد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از بغداد الیوم، آیت‌الله «سیدعلی سیستانی»،‌ مرجعیت دینی عراق، بیانیه‌ای را درباره حوادث و تظاهرات اخیر منتشر کرد. 

در این بیانیه آمده است: 

با ادامه اعتراض‌های مردمی برای اصلاح در بغداد و برخی از استان‌های دیگر درگیری‌های تأسف‌آوری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی به وجود آمد که باعث ریخته شدن خون بسیاری از افراد بی گناه شد. 

مرجعیت دینی بر موضع معروف خود در محکومیت تجاوز به تظاهر کنندگان صلح‌طلب و تمام انواع خشونت غیر قابل توجیه تأکید و بر محاکمه عاملان این جنایت‌ها اصرار می‌کند. 

احترام به اراده مردم عراق در تعیین نظام سیاسی و اداری کشورشان از طریق برگزاری همه‌پرسی درباره قانون اساسی و انتخابات دوره‌ای پارلمان اصلی است که مرجعیت دینی به آن پایبند بوده و از زمان تغییر نظام سابق بر آن تأکید کرده است. 

مرجعیت امروز نیز بر لزوم اصلاح تأکید و آن را امری حتمی می‌داند اما باید گفت که اصلاح و لوازم آن موکول به اراده مردم است و هیچ گروه یا فرد و یا مجموعه‌ای نمی‌تواند اراده مردم را مصادره به مطلوب کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان