احتمال حمله روسیه به اوکراین در ۲۷ بهمن وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 16:09

احتمال حمله روسیه به اوکراین در ۲۷ بهمن وجود دارد

شماره: 16756
Aa Aa

این حمله ممکن است با بمباران موشکی و حملات سایبری آغاز شود| ۱۰۰ هزار تن از نیروهای نظامی مسکو در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد؛
احتمال حمله روسیه به اوکراین در ۲۷ بهمن وجود دارد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با متحدان خود در دو سوی اقیانوس اطلس مدعی شده که ممکن است روسیه در ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) به اوکراین حمله کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری تاس و روزنامه پولتیکو، در این گفت‌وگو، رهبران انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، لهستان، رومانی و فرانسه و همچنین دبیرکل ناتو و رئیس کمیسیون اروپا شرکت داشتند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به همتایان خود گفت:

از نظر آمریکا  "حمله" روسیه به اوکراین ممکن است با بمباران موشکی و حملات سایبری آغاز شود. 

منابع ناشناس می گویند این تماس رهبران نشان‌دهنده این است که حمله سایبری "قریب‌الوقوع" است و گزارش‌های اطلاعاتی "دقیق و نگران‌کننده" هستند.

یک منبع ناشناس انگلیسی نیز گفت:

لندن "تفسیری متفاوت" از حمله ادعایی ۱۶ فوریه دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت:

حمله ادعایی روسیه ممکن است هر زمانی رخ دهد از جمله در خلال المپیک زمستانی پکن اما نمی‌گویم که تصمیمی (قطعی) گرفته شده است.

اخیرا با استقرار ۱۰۰ هزار تن از نیروهای نظامی مسکو در نزدیکی مرز اوکراین، غرب و کی‌یف نسبت به حمله روسیه به اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالیست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعاها را پوچ و بی‌اساس خوانده و تاکید کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ کشوری به حساب نمی‌آید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان