احمدی نژاد: اگر نظرم مخالف رهبری است چه کنم؟ ساکت شوم؟ | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 12:46

احمدی نژاد: اگر نظرم مخالف رهبری است چه کنم؟ ساکت شوم؟

شماره: 6887
Aa Aa

رئیس جمهور پیشین ایران می گوید: در دوره طاغوت اقتصاد ایران مردمی‌تر بود| گستره برخورد حکومت با آزادی مردم بدتر از قبل از انقلاب شده است.

با روند موجود امیدی به اصلاح نمی‌توان داشت؛
احمدی نژاد: اگر نظرم مخالف رهبری است چه کنم؟ ساکت شوم؟

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، محمود احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که فکر می کنید وضعیت آزادی و عدالت یعنی مهمترین شاخص های انقلاب اسلامی نسبت به دوران طاغوت چطور است؟ گفته: وضعیت آزادی نسبت به قبل انقلاب را باید در دو وجه بررسی کرد. بخش اول شدت برخورد با آزادی مردمیست و بخش دوم گستره برخورد با آزادی. معتقدم در بخش اول وضعیت ما بهتر شده است. یعنی شدت عمل حکومت علیه مخالفان تخفیف یافته اما گستره برخورد حکومت با آزادی مردم بدتر شده است. یعنی در مقایسه با قبل، وضع آزادی بدتر شده است. الان مانند زمان طاغوت برخوردها با زندانیان سیاسی آنطور خشن نیست اما دایره و گستره برخوردها بیشتر شده است.

احمدی نژاد برای این ادعای خود مثال‌هایی از زندان‌های یکی دو شهر بزرگ آورده است که طبق ادعای او صدها نفر در آن‌ها به خاطر آزادی و انتقاد از وضع موجود حضور دارند. احمدی‌نژاد معتقد است مخالفان و منتقدان روسای سه قوه از برخورد قضایی امان ندارند و زندان‌ها پر از منتقدین به حسن روحانی و برادران لاریجانی است.

احمدی‌نژاد درباره وضعیت عدالت به دو مساله تبارسالاری و اقتصاد اشاره کرده و گفته: درباره تبارسالاری هم‌اکنون با یک حکومت خانوادگی مواجه هستیم. در حوره اقتصاد، زمان قبل انقلاب و در دوره طاغوت اقتصاد کشور مردمی‌تر بود و با انقلاب «بنیادها» به بهانه برخورد با سرمایه‌داری اموال مردم را از آنها گرفتند و همه چیز در اختیار دولت و نهادها و سازمان‌ها قرار گرفت.

نه تنها نمی‌شود به این ساختار اعتماد کرد بلکه با روند موجود امیدی به اصلاح هم نمی‌توان داشت

احمدی نژاد گفته: دستگاه قضائی اجازه کمترین نقدی را نمی دهد و اگر علیه علی لاریجانی حرف بزنیم صادق لاریجانی برخورد می کند و اگر علیه رئیس دستگاه قضا نقد کنیم دادستان برخورد می کند و این «وضعیت ظالمانه» نشان دهنده این است که نه تنها نمی‌شود به این ساختار اعتماد کرد بلکه با روند موجود امیدی به اصلاح هم نمی‌توان داشت.

وی با بیان این که به بقایی و مشائی ظلم شده اضافه کرده: من در زمان ریاست جمهوری خویش هم نسبت به شیوه برخورد دستگاه قضا با متهمان امنیتی و اقتصادی معترض بودم اما دلیلی نمی دیدم که رسانه ای کنم؛ مگر آقای مشائی چه کرده بود که با وی اینطور برخورد کردند؟ آیا پاره کردن حکم قاضی جزایش زندان است؟ چرا نقد ما را به حساب اقدام علیه امنیت ملی می گذارند؟ حرف من این است که اگر رئیس دستگاه قضا عوض شود و یک مجتهد عادل و با تقوی بیاید خیلی مسائل حل می‌شود. چرا نگرانید؟ فرض کنید من بگویم اشکال ساختاری است. چرا استقبال نمی کنید؟ مگر غیر اینست که کسی بیشتر از من به این انقلاب خدمت نکرده است؟

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که به نظرتان شما عوض شدید یا رهبری؟ پاسخ داده: «من تغییر نکردم. البته برخی موضوعات برایم روشنتر شده است. اما این چه سوالی است؟ چرا تفتیش عقائد می کنید؟ این که در ذهن من چه می گذرد به شما چه کار دارد؟

او در پاسخ به این سوال که چرا رهبری نگران بودند که اگر شما بیایبد انتخابات ریاست جمهوری دوقطبی می شود؟ گفته: این تفتیش عقاید است. شما بازجوئید مگر؟ من از ایشان سوال نکردم که بیایم یا خیر. خود رهبر انقلاب در اثنای یک گفت وگو گفتند آمدن شما به صلاح نیست. شما اساسا متوجه نیستید که ولایت فقیه یعنی چی. هرکس مخالف رهبری نظری داشت نباید بگوید؟ من نظرم مخالف ایشان است چه کنم؟ ساکت شوم؟

معاون قرار می‌دادم، رهبر انقلاب بر می داشتند. می‌خواستم وزیر عزل کنم اجازه نمی دادند و مواردی دیگر

احمدی نژاد گفته: من تغییری نکرده‌ام. همان احمدی‌نژاد 84 و همان احمدی‌نژاد 58 هستم. فداکاری که من برای رهبری کرده‌ام هیچ‌کس نکرده است. رفتاری که رهبری با من داشتند با هیچ رئیس جمهوری نداشتند. معاون قرار می‌دادم بر می داشتند. می‌خواستم وزیر عزل کنم اجازه نمی دادند و مواردی دیگر.

وی گفته: آیا در انتخابات گذشته مهندسی نشد؟ دلیل شان برای رد صلاحیت من چه بود؟ چه پاسخی داشتند؟ در تلویزیون آمدند و گفتند نیازی نیست پاسخ بدهیم. اگر من احساس خطر کنم نباید حرف بزنم؟ شما باید از حرف های من استقبال کنید که می‌گویم این کشتی در حال غرق شدن است. شما نمی خواهید ما حرف بزنیم .

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان