احمدی نژاد: منظورم از خس و خاشاک تظاهرات کنندگان نبود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:39

احمدی نژاد: منظورم از خس و خاشاک تظاهرات کنندگان نبود

شماره: 11216
Aa Aa

رئیس جمهور سابق ایران گفته همان‌ها که در ایران فیلتر می‌کنند خودشان فیلترشکن می‌فروشند؛ فقط یک هزینه اضافه می‌پردازند.

با حصر و زندانی شدن و محدودیت مخالفم؛
احمدی نژاد: منظورم از خس و خاشاک تظاهرات کنندگان نبود

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران در گفتگوی اختصاصی با رادیو اروپای آزاد- رادیو فردا- و در پاسخ به این سوال که " آیا اخبار ناملایمات و خشونت‌ها در ایران شما را ناراحت می‌کند؟ همین چندماه پیش یا زمان انتخابات سال ۸۸. آیا این مسآئل باعث تأسف شما شد و ناراحت شدید" ؟ اظهار کرد:

بله. اصولاً هر انسانی در هر نقطه از جهان دچار مشکل می‌شود باید ناراحت شد دیگر. شما ناراحت نمی‌شوید؟ در همان زمان هم اعلام کردم. مستند معلوم و موجود است. ما الان در سال ۹۹ هستیم. ۱۱ سال گذشته و باید به فکر مسائل امروز باشیم. گذشته همیشه مهم است. هر کس ابتدائاً در برابر وجدان خودش، در برابر خدای متعال و در برابر جامعه بشری باید پاسخگو باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در پاسخ به این سوال که " آیا در دو دوره ریاست جمهوری‌تان کاری کردید یا حرفی زدید که از آن پشیمان باشید "؟ گفت:

خیر. چرا باید پشیمان باشم؟ کارها روی اصول بوده روی برنامه‌های مدون و اندیشه بوده، کارهای من در جهت اعتلای ایران و صلح و دوستی در جامعه بشری بوده.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که " شما کسانی که علیه شما تظاهرات کردند و اعتراض کردند را خس و خاشاک خواندید. آیا پشیمانید از این حرفی که زدید "؟ گفت:

نه. این یک تحریفی است که انجام شده است. منظور من آن کسانی بودند که شیشه می‌شکستند، آتش می‌زدند اموال مردم را. نه مردمی‌که تظاهرات می‌کردند.

او در پاسخ به این سوال که " آقای احمدی‌نژاد، میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی الان بیش از ۳۵۰۰ روز است که در حصر خانگی به سر می‌برند، حدود ۹ سال. از طرفدارانشان شنیده‌ایم خواستار آزادی آنها شده‌اند. شما نظرتان چیست؟ فکر می‌کنید باید رفع حصر شوند "؟ اظهار کرد:

من با حصر و زندانی شدن و محدودیت برای هر انسانی و در هر زمینه‌ای مخالفم. این را بارها اعلام کرده‌ام.

او در پاسخ به این سوال که " آقای احمدی‌نژاد، به زودی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. شما ترجیح‌تان این است که چه کسی برنده شود، آقای دونالد ترامپ یا جو بایدن" ؟ گفت:

فرقی نمی‌کند. نه. چرا باید فرقی بکند چه کسی در آمریکا رأی می‌آورد؟ یک مسئله داخلی آمریکاست. مهم سیاست‌های بین‌المللی آمریکاست که با تغییر رؤسای جمهور تغییری نمی‌کند. ما دنبال تغییر آن سیاست‌ها هستیم. در تمام ادوار گوناگون رؤسای جمهور آمریکا سیاست‌های خارجی ثابت بوده، همه مکمل هم بوده‌اند. در واقع همه رؤسای جمهور یک نقشه را اجرا کرده‌اند. اینها حلقه‌های مکمل هم هستند و هیچ کدام با هم تفاوتی ندارد.

او در پاسخ به این سوال که " آقای احمدی نژاد برای دسترسی به توئیتر از چه فیلترشکنی استفاده می‌کنید؟ توئیتر در ایران فیلتر شده، فکر می‌کنم زمان شما هم فیلتر شد. نه" ؟ اظهار کرد:

من یادم نمی‌آید. در اینجا فیلتر به این معنا نیست. همان‌ها که فیلتر می‌کنند در ایران خودشان فیلترشکن می‌فروشند. به هرحال هستند در آنجا. مهم نیست فقط یک هزینه اضافه می‌پردازند.

او در پاسخ به این سوال که " آقای احمدی‌نژاد، در دوره شما، وزارت اطلاعات شما بر همکاران من در رادیوفردا (بخش فارسی ما) و رسانه‌های فارسی زبان دیگر فشار گذاشتند، خانواده‌هایشان را بازجویی کردند، اذیت‌شان کردند. فکر می‌کنید فشار بر رسانه سیاست درستی است "؟ گفت:

هرگز، من آن موقع هم موافق نبودم و نظرم را اعلام کردم. این را که شما ادعا می‌کنید من اطلاعی ندارم. من هیچوقت اجازه ندادم به کسی که مزاحم کسی بشود یا حق کسی را تضییع کند یا کسی را تحت فشار قرار بدهد. مواضع من معلوم است، می‌دانند همه ملت ایران می‌دانند، همه دنیا هم می‌داند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان