احمدی نژاد می گوید می خواهند انتخابات را مهندسی کنند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 21:21

احمدی نژاد می گوید می خواهند انتخابات را مهندسی کنند

شماره: 13476
Aa Aa

رئیس دولت های نهم و دهم گفته در صورت رد صلاحیت و در نتیجه عدم دخالت در انتخابات با اجتماع اعتراضی و یا اعمال خشونت موافق نیستم.

پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری؛
احمدی نژاد می گوید می خواهند انتخابات را مهندسی کنند

محمود احمدی‌نژاد پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در محل وزارت کشور ایران گفت:

شرایط کشور از نظر اقتصادی سیاسی داخلی و خارجی فرهنگی اجتماعی و امنیتی بسیار دشوار است. دروغ، فساد سازمان یافته، تبعیض اشرافیت مذهبی سیاسی و اقتصادی مردم را از اصلاح امور در چارچوب ساختار های موجود نا امید کرده است. حقیقتاً روالی که اکنون کشور اداره می‌شود امکان اصلاح وجود ندارد. همه ما باید برای اصلاح اساسی روند امور اقدام کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیس دولت های نهم و دهم تصریح کرد:

دوری از اهداف و مبانی انقلاب، دور زدن مردم جدا کردن منافع شخصی و گروهی از منافع عمومی تنها بخشی از این اشکالات است. جدا شدن حکومت از مردم و دور کردن آنها از تصمیم‌گیری کار را به جایی رسانده که مردم از اهداف انقلاب و تاسیس جمهوری اسلامی دور شدند؛ زمانی انتخابات برای حضور پرشور مردم بود و روی آن در مقابل کشورهای شرقی و غربی حساب می‌کردند و باعث سربلندی بود اما اکنون از آن خودداری می‌شود چرا که نشانه شرمندگی است.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان شما را تایید صلاحیت می کند یا خیر؟ گفت:

از من می پرسی؟ تحلیل خودم عبور است‌. من کوچک ملت ایران هستم. در هر شرایطی ملت ایران پیروز هستند. عده ای به فکر مهندسی انتخابات هستند و برخی را رد صلاحیت می کنند و می خواهند کسی که خود تایید کرده اند رای بیاورد. خلاف مصالح مردم است. صدا و سیما از یک طرف می داند کاندیداهای نهایی چند نفر هستند و برای آنان میز مذاگره بگذارند و این خلاف منافع و مصلحت ملی است. باید اجازه دهند همه اشخاص مدنظر مردم در معرض رای مردم قرار بگیرند .

احمدی نژاد با بیان اینکه در سال های ۹۲ و ۹۶ با رد صلاحیت خودم رای سفید در صندوق انداختم، تاکید کرد:

با رد صلاحیت هر نامزدی که مدنظر مردم باشد مخالف هستم. کسی حق چنین کاری ندارد و خلاف قانون اساسی است و باید در آینده پاسخگو باشند. مردم مرا تهدید کردند که اگر به انتخابات ورود نکنم باید پیشگاه خداوند پاسخگو باشم. من به صورت کاندیدا شرکت می کنم و در صورت رد صلاحیت به هیچ کس رای نمی دهم و حتی از افرادی که سابقه دوستی با بنده داشتند هم حمایت نخواهم کرد.

او با بیان این که انتخابات اخیر مجلس را باید نمره مردودی و پاسخ منفی مردم در برابر تقاضای مشارکت دولت و حکومت دانست گفت:

حتی یک نفر هم در این مملکت حاضر نشد اعلام کند که معنای این موضع گیری مردم را درک کرده و از مردم عذرخواهی کند و قول اصلاح بدهد. انتخابات پرشور به یک لفظ توخالی تبدیل شده و کسی برای تحقق آن که لازمه تداوم انقلاب و نظام است، دل نمی سوزاند. انقلابی ها فقط وقتی می توانند در صحنه باشند که مردم صحنه را ترک کرده باشند. این یک انحراف بزرگ و اساسی از انقلاب است و معلوم است که این وضعیت، ربطی به خدا، پیامبر و امام زمان(ع) ندارد. مردم انقلاب نکردند که حکومت و قدرت و امتیازات را از یک عده بگیرند و به یک عده دیگر تحویل دهند و پی کارشان بروند. الان هم علیرغم برخی حرفهای شعاری و تکراری، فهم عموم مردم این است که آقایان از عدم مشارکت مردم نه تنها ناراحت نیستند بلکه خیلی هم خوشحالند چرا که در عدم مشارکت مردم، فرصتی پیدا می شود که با مهندسی و طراحی از پیش تعیین شده بالاخره بتوانند فرد خاص مورد نظر خود را که به هیچ شکلی نمی تواند آراء مردم را کسب کند، به مردم تحمیل نمایند. اسم این را هم گذاشته اند دولت انقلابی مثل این مجلس به شدت حداقلی، حتی از شوراهای شهر و روستا هم نگذشتند و بسیاری از نیروهای صالح را رد صلاحیت کردند. این امر به هیچ وجه رفو بردار نیست و بر پیشانی نظامی که مردم برای آن چند صد هزار شهید و مجروح داده اند، حک می شود.

احمدی نژاد گفت:

مردم البته در مراجعه و تماس های بسیار زیاد با من نگران استفاده از روش های الکترونیکی و پستی هم هستند. وظیفه دارم از الان هشدار دهم که به کارگیری این روش ها- "الکترونیکی و پستی" مورد قبول مردم قرار نمی گیرد و به طور جدی بر شائبه های موجود خواهد افزود.

او ادامه داد:

اینجانب فرزند ملت ایرانم و با نظر و حمایت مردم، دولتی ایرانی تشکیل خواهم داد و با اتکاء به ملت و لطف خداوند و عنایت امام عصر(ع) در خدمت ملت و کشور خواهم بود. به نام نظارت استصوابی و آن هم بعد از ۴۲ سال از انقلاب برای مردم تصمیم می گیرند و هر روز تفسیر جدیدی از این نوع نظارت ارائه می‌دهند و حتی قانونگذاری هم می کنند. من با رد صلاحیت هر نامزدی که مورد نظر مردم باشد و حضورش با صریح قانون، ناسازگار نباشد، مخالفم. کسی حق چنین کاری را ندارد و این کار خلاف قانون اساسی است البته در صورت رد صلاحیت و در نتیجه عدم دخالت در انتخابات با اجتماع اعتراضی و یا اعمال خشونت موافق نیستم. همه باید مراقبت کنند که عناصر فاسد رخنه کرده در نهادهای امنیتی با ایجاد خشونت، مردم را متهم نکنند، راه را بر برخورد با آنان باز ننمایند و زمینه تضییع حقوق مردم را فراهم نکنند.

حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق در وزارت کشور برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری بدون حاشیه نبود. به دلیل تجمع طرفداران وی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله بهداشتی، مسئولان نظارتی با بستن درب ورودی وزارت کشور از ورود آن‌ها جلوگیری کردند که این اقدام با اعتراض آن‌ها مواجه شد. در این هنگام احمدی‌نژاد برای صحبت کردن با آن‌ها از میله های درب حیاط وزارت کشور بالا رفت و با طرفداران خود وارد صحبت شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان