اسرائیل جنگ را به داخل مرزهای ایران خواهد کشید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 3:52

اسرائیل جنگ را به داخل مرزهای ایران خواهد کشید

شماره: 18053
Aa Aa

او گفته ایران می‌گوید جنگ را به در خانه‌هایتان خواهیم آورد. این اتفاق نخواهد افتاد. اگر تهران بخواهد از جنگ دوری کند ما نیز مانع از آن خواهیم شد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه اسرائیل ادعا کرد؛
اسرائیل جنگ را به داخل مرزهای ایران خواهد کشید

«یائیر لاپید» وزیر خارجه اسرائیل گفته است که جنگ را به داخل مرزهای ایران خواهد کشید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، او در گفت وگو با روزنامه جروزالم پست ادعا کرد:

«همیشه ایران می‌گوید که جنگ را به در خانه‌هایتان خواهیم آورد اما این اتفاق نخواهد افتاد. اگر تهران بخواهد از جنگ دوری کند ما نیز مانع از وقوع آن خواهیم شد.»

او با اشاره به موضوع عادی سازی روابط با عربستان گفت:

این مساله به نظر مثبت می‌رسد و اگر کارها در این مسیر پیش رود، این کار با گام‌های حساب شده انجام خواهد شد. مساله عادی سازی روابط با عربستان اندک زمانی به طول خواهد انجامید.

  •  

همزمان «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل نیز در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی» مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که این رژیم برای مقابله با ایران «دیپلماسی» را ترجیح می‌دهد.

او مدعی شد که در صورت شکست دیپلماسی برای دفاع از خود اقدام خواهد کرد:

رژیم تل آویو به اقدام در راستای توقف برنامه هسته‌ای ایران پایبند است. ایران در پی گمراه کردن جامعه جهانی و ارائه اطلاعات نادرست از برنامه هسته‌ای خویش است و تل آویو نگرانی خود در خصوص ادامه اقدامات ایران در حوزه «دستیبای به سلاح هسته‌ای» را به اطلاع رافائل گروسی رسانده است.

  •  

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار، اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری بر خلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده خواند که موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات خواهد شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی هشدار داد هر گونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس بی تردید با واکنش متناسب، مؤثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی که خود مجرم اصلی فعالیت‌های غیرقانونی هسته ای در جهان است سفر گروسی مدیرکل آژانس به تل آویو در آستانه نشست شورای حکام را در تعارض با رعایت اصل بی‌طرفی و جایگاه فنی و حرفه‌ای آژانس خواند.

  •  

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

ایران به عنوان یکی از امضاکنندگان اولیه پیمان منع اشاعه نسبت به تضعیف بیش از پیش اعتبار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همگان‌ هشدار می‌دهد. کسی نمی‌تواند در قبال برنامه مخفی تسلیحات اتمی اسرائیل سکوت پیشه کند و سپس ادعای بی‌طرفی کرده و درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سخن بگوید.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان