اظهارات بایدن علیه ایران بی‌ارزش است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 21:45

اظهارات بایدن علیه ایران بی‌ارزش است

شماره: 24465
Aa Aa

به روش خود پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی را می‌دهیم؛ ا در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه دست بسته نخواهیم ماند و این رژیم پاسخ جنایت‌های خود را دریافت خواهد کرد| ایران نمی‌تواند نسبت به امنیت ملی خود بی‌تفاوت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
اظهارات بایدن علیه ایران بی‌ارزش است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود شهادت پنج مستشار ایرانی در سوریه را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش اسپادانا خبر، ناصر کنعانی اظهار امیدواری کرد محاکم بین‌المللی به شکایت‌های مطرح شده علیه رژیم صهیونیستی به خاطر اعمال جنایت جنگی علیه مردم غزه هرچه زودتر رسیدگی کنند.

کنعانی گفت:

روابط ایران و عراق روابطی قوی و مستحکم است و دو کشور دارای همکاری‌های همه‌جانبه در زمینه‌های مختلف مورد علاقه و مورد اهتمام دو کشور هستند. در حوزه اقلیم کردستان عراق علیرغم همکاری‌هایی که وجود دارد در طول سالیان متمادی متأسفانه از این حوزه جغرافیایی تهدیدات عینی متوجه امنیت ملی ایران و شهروندان ایرانی شده است. ایران نمی‌تواند نسبت به امنیت ملی خود بی‌تفاوت باشد. اقدام اخیر ایران در منطقه اقلیم کردستان علیه تهدیدات و دشمنان خود ، اقدام علیه عراق و اقلیم کردستان عراق نبوده است.

کنعانی در مورد اقدام اخیر ایران علیه گروه‌های تروریستی در نواحی مرزی پاکستان گفت:

آنچه که انجام شد حمله به پایگاه تروریستی، جریان تروریستی جیش الظلم در منطقه موسوم به کوه سبز ناشی از یک ضرورت آنی برای مقابله با تروریست‌های آماده عملیات در ایران بود، این تروریست‌ها حدود نیم ساعت با مرز مشترک فاصله داشتند و آماده حمله تروریستی به مرز ایران، پایگاه‌های کشور و چه بسا شهروندان ایرانی بودند.

او گفت: روابط ایران و پاکستان روابط مستحکم و دوستانه  و دارای پیوندهای عمیقی است.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد اخبار  منتشر شده مبنی بر اینکه عربستان سعودی در جریان  تحولات اخیر در منطقه بین ایران و آمریکا به تبادل پیام پرداخته است گفت:

آمریکا مسیرهای مختلفی را برای ارسال پیام به ایران استفاده می‌کند و این امری مرسوم بوده است.

سخگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت:

رژیم صهیونسیتی مایل است که برای نجات خود از شرایطی که در آن گرفتار شده است، منطقه را به آتش بکشد. رژیم صهیونیستی می‌خواهد آمریکا را به صورت مستقیم وارد جنگ با طرف‌های مقاومت در منطقه کند و آمریکا را نیز وارد باتلاقی کند که خود در آن گرفتار شده است. رژیم صهیونیستی از جنگی که آغاز کرده است پیروز خارج نمی‌شود همان طور که تاکنون پیروز نبوده است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود وزارت امور خارجه هلند، سفیر ایران در این کشور اروپایی را به اتهام کشته شدن یک کودک در عملیات سپاه علیه گروه‌های تروریستی در اربیل اقلیم کردستان عراق احضار کرده است گفت:

ما تاکنون اطلاعات تایید شده‌ای که نشان دهد تبعه‌ای از کشور هلند در این عملیات جان خود را دست داده، نداریم و ما اطلاعات تایید شده‌ای در این زمینه نداریم.

او در پاسخ به سؤال یک خبرنگار چینی مبنی بر این که واکنش تهران به جنایت اخیر رژیم  صهیونیستی علیه مستشاران ایرانی در سوریه چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد:

جنایات رژیم صهیونیستی علیه دولت و ملت ایران هرگز بی‌مکافات نمانده و نخواهد ماند و  ایران به روش خود پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

کنعانی همچنین در پاسخ به این سوال که بایدن در اظهاراتی مدعی شده که ایران در منطقه محبوب نیست گفت:

این‌ها اظهارات بی‌ارزشی است و دولت آمریکا بهتر است که به وضعیت نامناسب خود در بین افکار عمومی دنیا و وضعیت نامناسبش در مجمع  عمومی سازمان ملل ، شورای امنیت سازمان ملل و ... توجه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال یک رسانه عربی مبنی بر این که از نظر ایران، رژیم صهیونسیتی با اقدامات خود در سوریه و لبنان و به شهادت رساندن مستشاران ایرانی در سوریه به دنبال چیست؟ گفت:

رژیم صهیونیستی برای خروج از بن‌بست خود ساخته و باتلاقی که در آن فرو رفته است به دنبال دامن زدن به  بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و کشاندن طرف‌های دیگر به جنگ و درگیری در منطقه است. ایران در نقشه شومی که رژیم صهیونیستی طراحی کرده و می‌کند بازی نخواهد کرد و هیچ‌گاه بازی نکرده است اما در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه دولت و ملت ایران ما هیچ‌گاه دست بسته نبوده و نخواهیم ماند و این رژیم پاسخ جنایت‌های خود را دریافت خواهد کرد.

کنعانی در مورد اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران گفت :

تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران نشانگر ماهیت متجاوزانه و جنایتکارانه این رژیم و سطح تهدیدی است که این رژیم متوجه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و صلح و امنیت جهانی دارد. این اظهارات نشانگر این است که ذات و ماهیت این رژیم با صلح و امنیت بین‌المللی در تقابل است و این رژیم همواره در تلاش برای استفاده از فرصت‌ها برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و توسعه بی‌ثباتی در منطقه و جهان است. این‌گونه تهدیدات و لفاظی‌ها اگرچه از نظر ما پوچ  است ولی ایران،هیچ اقدام ضد ایرانی رژیم صهیونیستی را بی پاسخ نخواهد گذاشت. این اظهارات باید مورد توجه جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل قرار بگیرد و نسبت به هرگونه اظهارات و اقدمات ضد صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی این رژیم واکنش نشان داده و اقدام قانونی و حقوقی لازم را داشته باشند. این رژیم به ویژه نخست‌وزیر تبهکار آن فعلا بهتر است خودش را از باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج کند و بعدا درباره حمله به مراکز قدرت در منطقه خیال پوچ کند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:

گفت‌وگوها و تماس‌ها بین ایران و  مقامات اروپایی برقرار است، بین وزیر خارجه کشورمان و آقای بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگوها و تماس‌های مشترک به تناوب برقرار است. گفت‌وگوهای آقای باقری ومورا در ژنو انجام شد و آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها مورد تبادل نظر قرار گرفته است و ایران دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و این تماس‌ها ادامه خواهد یافت.

او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر  «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اینکه ایران همکاری خود با آژانس را محدود کرده و اینکه آیا قرار است به ایران سفر کند اظهار کرد:

همکاری‌های ایران و آژانس ادامه دارد و این همکاری‌ها مبتنی بر چارچوب‌های موجود بین ایران و آژانس ادامه خواهد یافت.

وی همچنین در مورد اخبار منتشر شده درباره برگزاری یک رزمایش بزرگ از سوی ناتو که گفته می‌شود بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد است اظهار کرد:

ما اقدامات نظامی و مانورهایی از این دست و تلاش برای گسترش حضور ناتو در منطقه را کمک کننده به صلح، ثبات و امنیت در منطقه تلقی نمی‌کنیم. حوزه اقدام و عملیات‌های ناتو در طول سالیان گذشته در منطقه نه تنها صلح و امنیت را برای ساکنان در منطقه به ارمغان نیاورده است بلکه دامن زننده به ناامنی، جنگ و کشتار در منطقه بوده است. تحرکات ناتو در منطقه تحرکاتی نیست که خوشایند دولت‌ها و ملت‌های منطقه باشد و همکاری با سازوکارهای نظامی ناتو در منطقه کمکی به تقویت صلح و ثبات در منطقه نخواهد کرد. ما سازوکارهای منطقه‌ای را بهترین سازوکار و راهکار برای تقویت امنیت منطقه تلقی می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان