اعزام دومین ناوشکن جنگی بریتانیا به خلیج فارس | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 14:35

اعزام دومین ناوشکن جنگی بریتانیا به خلیج فارس

شماره: 8074
Aa Aa

آمریکا نیز اعلام کرده در حال رایزنی برای تشکیل ائتلافی است تا برای تمامی کشتی‌هایی که از خلیج فارس عبور می‌کنند، حمایت نظامی تأمین کند.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد؛
اعزام دومین ناوشکن جنگی  بریتانیا به خلیج فارس

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ناوشکن «اچ. ام. اس دانکن» را زودتر از موقع به خلیج فارس اعزام می‌کند. در حال حاضر ناوشکن «اچ.ام. اس مونتروز» بریتانیا در خلیج فارس حضور دارد. ناوشکن «اچ. ام. اس دانکن» که به تازگی در رزمایش دریایی سازمان ناتو شرکت کرده، برای استراحت دادن به ناوشکن موتروز و بازگشت آن به بندر بحرین به منطقه اعزام می‌شود.

نیروی دریایی بریتانیا علاوه بر ناو مونتروز، چهار کشتی مین‌روب و یک کشتی نظامی کمکی در خاورمیانه دارد. وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه خود گفت:

«بریتانیا سپس این موضوع را بررسی می‌کند که آیا همراه با شرکای بین‌المللی خود همچنان به حمایت از دریانوردی آزاد در این منطقه پرتردد مهم [تنگه هرمز] ادامه می‌دهد.»

پیش تر، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در حال رایزنی برای تشکیل ائتلافی است تا برای تمامی کشتی‌هایی که از خلیج فارس عبور می‌کنند، حمایت نظامی تأمین کند.

ژنرال مارک میلی نامزد ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در جلسه استماع در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا پیش‌بینی کرد که ظرف چند هفته آینده این ائتلاف برای تأمین آزادی دریانوردی شکل بگیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان