اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به ایران منتفی شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 16:14

اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به ایران منتفی شد

شماره: 9805
Aa Aa

بورل گفته از اینکه آمریکا با اتخاذ این تصمیم از سوی صندوق بین‌المللی پول مخالفت می‌کند متأسف است؛ از نقطه‌نظر بشردوستانه باید با آن موافقت می‌شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد؛
اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به ایران منتفی شد

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه ایالات متحده در حال جلوگیری از اعطای وام توسط صندوق بین‌المللی پول به ایران است گفته از این موضع واشنگتن متأسف است.

به گزارش اسپادانا خبر و و به نقل از رویترز، بورل بعد از کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت:

«ما در وهله اول از کاهش تحریم‌ها و سپس از درخواست ایران برای دریافت کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول حمایت کردیم.»

وی اضافه کرد: «من از اینکه آمریکایی‌ها در این مرحله با اتخاذ این تصمیم از سوی صندوق بین‌المللی پول مخالفت می‌کنند متأسف هستم. از نقطه‌نظر بشردوستانه باید با این درخواست موافقت می‌شد.»

رئیس کل بانک مرکزی ایران روز ۲۲ اسفندماه اعلام کرد طی نامه‌ای به رئیس «صندوق بین‌المللی پول» خواستار تسهیلات ۵ میلیارد دلاری از طرح ۵۰ میلیارد دلاری تسهیلات سریع آن صندوق برای پیشگیری و درمان و مقابله با آثار اقتصادی ویروس کرونا شده است.

«عبدالناصر همتی» نیز در یک پست اینستاگرامی نوشته بود:

«رئیس صندوق بین المللی پول چند روز پیش در بیانیه رسمی و نیز مصاحبه ای که داشت صریحا اعلام کرد که جامعه بین الملل از صندوق بین المللی پول خواسته تا با ابزارهای مالی خود به کمک کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا بشتابد و پشتیبانی ها را در قالب کمک های مالی اضطرای به میزان ۵۰ میلیارد دلار اعطا کند.»

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان