افزایش قیمت ارز مثل نا آرامی‌ها موقت است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 5:35

افزایش قیمت ارز مثل نا آرامی‌ها موقت است

شماره: 20632
Aa Aa

جنگ افروزی غرب علیه ما تا قبل از ظهور تمام نخواهد شد| پیشرفت جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه و میانگین رشد جهانی قابل مقایسه نیست.

بهادری جهرمی، سخنگوِی دولت جمهوری اسلامی ایران؛
افزایش قیمت ارز مثل نا آرامی‌ها موقت است

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست مسئولین سیاسی بسیج دانشجویی خواهران در آبعلی گفت:

خلاصه حق وتو این است که کاری که من بخواهم در جهان می‌شود و کاری که نخواهم نمی‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او گفت:

ساختار سازمان ملل مبتنی بر حق وتو برای تنظیم‌گری جهان با قواعد حقوقی است یعنی زورگویی و دیکتاتوری قانونی به وسعت جهان تشکیل شده است. بعد از آن نیز تقریباً با فاصله یک سال در معاهده دیگری دلار را به عنوان ارز مبنای جهانی اعلام کردند. این اقدام آثار بسیار زیادی به نفع آمریکا داشت که یکی از آنها اشراف نسبت به همه مبادلات جهانی است یعنی آمریکا می‌داند که رقبای اقتصادی‌اش چه مبادلاتی را انجام می‌دهند ولی رقبای آن از مبادلات آمریکا مطلع نیستند.

او با بیان اینکه اگر جنگ نباشد چرخه اقتصاد آمریکا نمی‌چرخد و الگوی توسعه آمریکا مبتنی بر جنگ است اظهار کرد:

در زمینه قدرت نظامی هم آمریکا با بمب اتمی که به هیروشیما و ناکازاکی زده بود دیوانه بودن خودش در حوزه نظامی را به همه نشان داد. قدرت برتر جهانی شدن ایالات متحده بر مبنای بمب اتم و قدرت نظامی است.

وی گفت:

مسیر جنگ افروزی غرب علیه ما هرگز تمام نشده و تا قبل از ظهور و زمانی که مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهان را به سمت صلح و ثبات ببرند دشمنی آن‌ها با استقلال‌خواهی ما تمام نخواهد شد.

بهادری جهرمی ادامه داد:

پیشرفتی که جمهوری اسلامی طی چهل و چند سال اخیر داشته در عموم شاخص‌ها با صدها سال گذشته تاریخ خودمان و کشورهای منطقه و میانگین رشد جهانی قابل مقایسه نیست البته این رشد همواره و در تمام دوره‌ها یک‌سان نبوده و به عنوان مثال ما در دهه نود در سیر نزولی این رشد قرار داشتیم.

او درباره دلایل ایجاد ناآرامی‌های اخیر گفت:

هروقت کشور در مسیر پیشرفت حرکت کرده آنها تمام قد وارد عمل شده اند تا این حرکت شتابان را متوقف کنند.

بهادری جهرمی در مورد افزایش قیمت‌ها در برخی بازارها ازجمله ارز و خودرو نیز گفت:

بازار ارز ما ایراداتی دارد که ما مستمر درحال اصلاح آن هستیم به عنوان مثال ما با افزایش فروش نفت تا حدود زیادی آن را اصلاح کردیم. همیشه در ایام سال نوی میلادی قیمت ارز بالا می‌رود و به علاوه وقتی که دشمنان از ناامنی های خیابانی ناامید شدند تلاش کردند این آشوب و ناامنی ها را به عرصه اقتصادی سوق دهند و به مردم ضربه زنند. در حال حاضر بازار کاذبی در حوزه ارز ایجاد شده که موقتی است. همان گونه که نا آرامی‌های چند ماه اخیر موقتی بود این افزایش قیمت ارز نیز به همین دلیل موقتی است و ناشی از این نوع بازارسازی‌ها و فشارهاست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان