اقتدار جمهوری اسلامی نتیجه مردمسالاری است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 20:35

اقتدار جمهوری اسلامی نتیجه مردمسالاری است

شماره: 23073
Aa Aa

همه سیاستمداران منصف اذعان دارند جمهوری اسلامی در راهبرد سلامت انتخابات موفق است| اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی هم نبود.

محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب موقت نماز جمعه تهران؛
اقتدار جمهوری اسلامی نتیجه مردمسالاری است

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت گفت:

مردمسالاری جوشیده از متن اندیشه سیاسی اسلام است. اگر این پیوند بین ملت و دولت نمی‌بود در این درجه از اقتدار نبودیم.

به گزارش اسپادانا خبر، ابوترابی فرد انتخابات را مظهر حاکمیت ملت و حضور مردم در عرصه مدیریت کشور دانست و با اشاره به بحث سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی گفت:

همه سیاستمداران منصف درباره راهبرد سلامت اذعان دارند که جمهوری اسلامی در این راهبرد موفق است. 

او با بیان اینکه این استقلال و اقتدار بدون تردید نتیجه مردمسالاری جمهوری اسلامی است گفت:

این روزها سخنان بدون کمترین پشتوانه اخلاقی و علمی سفیر انگلستان را شنیدید؛ این عناصر منحرف که از جنایات بریتانیا اطلاع دارند سخنان موهوم را بر زبان می آورند در حالی که با آمریکا و دیگر کشورها برای به دست آوردن نفت کشورهای منطقه خاورمیانه با یکدیگر درگیری دارند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی همه کشورهای منطقه را از حلقوم آمریکا خارج کرد ادامه داد:

راه افزایش قدرت و اقتدار ملی در مقابل زیاده‌خواهان حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است. دانش حکمرانی برای خدمت به مردم و جامعه دانشی پیچیده‌ای است و به هر میزان بر چالش‌های پیش رو اضافه شود بر ارتباط بین دولت و جامعه بیشتر اثرگذار است. هرگاه ساحت حکمرانی ساحت اندیشمنان و پاکدستان باشد به سرمایه اجتماعی و امید افزوده می‌شود. کسانی که دانش حکمرانی دارند و برای مشکلاتی چون تورم، پس انداز منابع ملی و مصارف ذخایر ارزی برای توسعه کشور برنامه دارند باید برای ورود به صحنه انتخابات آماده باشند و پیش ثبت نام انتخابات مجلس را انجام دهند.

وی همچنین گفت:

انقلاب اسلامی هویت خود را از این مدرسه دارد؛ اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی هم نبود و دفاع مقدس به نماد اقتدار ملت ایران تبدیل نمی‌شد. اگر عاشورا نبود آزادگان صبور و مقاوم در چنگال رژیم بعث در سلول‌های پرشکنجه صدام به تعبیر نماینده‌ی صلیب سرخ "یک جمهوری اسلامی تشکیل نمی‌دادند که فقط پرچم سه‌رنگ ایران را نداشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان