امام خمینی(ره) با ایجاد حکومت اسلامی مخالف بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:41

امام خمینی(ره) با ایجاد حکومت اسلامی مخالف بود

شماره: 12355
Aa Aa

او گفته فقه مناسبات خود را با جهان امروزی پیدا نکرده؛ امام(ره) با شنیدن سخن از حکومت اسلامی خروش برآورد که این، جمهوری اسلامی است.

مرتضی جوادی آملی عنوان کرد؛
امام خمینی(ره) با ایجاد حکومت اسلامی مخالف بود

مرتضی جوادی آملی در مراسم افتتاح سرای فرهنگ و قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم با بیان این که دغدغه هاشمی رفسنجانی حفظ عزت و آبروی نظام اسلامی بود گفت:

در دهه پایانی عمر آیت الله هاشمی رفسنجانی تقارن به درستی شکل نگرفت زیرا کسی می خواست قهرمان جنگ باشد و ایشان قهرمان صلح و جمع این دو کار بسیار دشواری است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از قم نیوز، جوادی آملی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی آسیب های سنگینی را درون خود تجربه می کند و از دوری ها و تفکیک های ناروایی که درون نظام شکل گرفته است رنج می‌برد گفت:

آنچه حضرت امام(ره) به عنوان یک فقیه، حکیم، عارف و اسلام شناس می خواست آمیختگی جمهوریت و اسلامیت بود و هنگامی که شنید سخن از حکومت اسلامی است، خروش برآورد که این جمهوری اسلامی است.

وی تفکیک جمهوریت از اسلامیت را آسیبی بزرگ برای کشور و نظام اسلامی عنوان کرد و افزود:

اگر ما بگوییم جمهوری اسلامی ولی حکومت اسلامی را دنبال کنیم این هدف معمار بزرگ انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی نبوده است و ما باید قرائتی از اسلام را ارائه کنیم که با جمهوری اسلامی هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه امروز مباحث تفسیری به روز شده است اما فقه مناسبات خود را با جهان امروزی پیدا نکرده است گفت:

برای دفاع از اندیشه جمهوری اسلامی نیازمند فقه زنده و پویا هستیم و باید از همه ظرفیت های انقلاب در قالب نظام اسلامی بهره مند شویم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان