انقلاب اسلامی نمونه ای برای جهان است که نظیر ندارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 22:07

انقلاب اسلامی نمونه ای برای جهان است که نظیر ندارد

شماره: 15350
Aa Aa

در حالی که علوی گرگانی دیگر مرجع تقلید نیز در دیدار با ٰرئیس مجلس گفته حق مردم ایران داده نشده قالیباف می گوید دست دلالان را کوتاه خواهیم کرد.

نوری همدانی در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی؛
انقلاب اسلامی نمونه ای برای جهان است که نظیر ندارد

علوی گرگانی، از مراجع تقلید در دیدار محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

اگر نارضایتی از سوی مردم وجود دارد به دلیل این است که حق مردم داده نشده پس باید میان آنها باشیم و حق مردم را ادا کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

در حال حاضر کشور در شرایطی قرار گرفته است که نیاز بسیار به کمک و مساعدت دارد اما در وهله اول سعی کنید همواره میان مردم باشید یعنی علاوه بر حفظ تقوا سعی کنید میان مردم باشید.

این مرجع تقلید افزود:

همه دنیا روی فرهنگ می‌گردد و اگر فرهنگ جامعه‌ای از دست برود به فاصله گرفتن مردم از مسئولان می‌انجامد که بالاترین عذاب است. کار باید به دست مردم پیش برود لذا اگر آنها کنار مسئولان نباشند کاری از پیش نخواهد رفت.

علوی گرگانی با اشاره به اهمیت موضوعات اقتصادی و معیشتی خاطرنشان کرد:

وقتی خبردار شدم افراد لایقی در رأس کار آمده اند خوشحال شدم و اکنون انتظار داریم هرچه زودتر آثار و برکات این حضور را ببینیم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد:

در جریان مذاکرات همواره وزارت خارجه آمریکا به ایران می‌گفت این اقدامات در اختیار ما نیست و کنگره تصمیم گرفته و ما نمی‌توانیم چیزی بگوییم و تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در مجلس قدرت دیپلمات‌های ما را افزایش داده و زیر بار هر ادعایی از سوی آنها نمی‌رویم.

وی با اشاره به افزایش بودجه حوزه فرهنگی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ۲٫۵ برابر اظهار کرد:

با همکاری دولت تلاش داریم افزایش ماهانه نقدینگی را کنترل کنیم تا بالا نرود که همین امر باعث افزایش قدرت خرید می‌شود.

  • نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعه نیز در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

مهم‌ترین کار شما نیز برقراری عدالت در برابر ظلم و فقر در جامعه و ایجاد حق است. باید موضوعی در دنیا ایجاد کنید که نمونه باشد و انقلاب اسلامی نمونه ای برای جهان است که نظیر ندارد و زمینه ای برای ظهور امام زمان(عج) است.

این مرجع تقلید ادامه داد:

من رسانه های داخلی و خارجی را دنبال می کنم و می‌دانم کار شما بسیار مهم است و دشمن نیز در برابر شما صف آرایی کرده، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی لحظه ای از فکر علیه ما بیکار نیستند از این رو لحظه ای نباید بی تفاوت بود.

وی خاطرنشان کرد: کسی که عدالت را برقرار کند نور چشم است. مردم ستون دین و حمایت آنها سپری در برابر دشمن است از این رو باید به آنها توجه کرد. چنانچه در جنگ تحمیلی نیز همین مردم در عرصه های جنگ حاضر شدند.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت:

مجلس یازدهم نسبت به مجالس گذشته همواره در برخی موضوعات اساسی اتفاق نظر دارد.

او با اشاره به اهتمام مجلس به اصلاح ساختار بودجه تأکید کرد:

وی با اشاره به حوزه سیاست خارجی و تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اظهار داشت:

تا پیش از این مجلس درباره موضوع هسته ای در انفعالی به سر می برد که با تصویب این قانون و تأکید رهبری بر اجرای آن، توانست مبنای دولت ها برای حل موضوعات هسته ای شود. اکنون کسانی که در خارج از کشور در حال مذاکره با ما هستند اعم از ۱+۴، شورای امنیت و سازمان ملل و آژانس هسته ای متوجه شده اند که قانونی در مجلس به تصویب رسیده که به دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه استحکام و قدرت برای رویارویی با مذاکره کنندگان را می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل افزایش نقدینگی، کسری بودجه و بورس از اولویت های همکاری ما با دولت جدید برای کنترل قیمت ها و کاهش قیمت کالاهای اساسی است خاطرنشان کرد:

با اطمینان عرض می کنم دست دلالانی که از ارز دولتی که برای رفاه مردم در کالاهای اساسی قرار داده شده استفاده می کنند را کوتاه خواهیم کرد تا اتفاقات خوبی برای قشر محروم جامعه بیفتد.

  • شایان ذکر است محمد باقر قالیباف به منظور دیدار با آیات عظام، علما و مراجع تقلید به شهر مقدس قم سفر کرده است.

دیدار با حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و همچنین حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین از جمله برنامه های این سفر اعلام شده است. 

این دیدارها بدون حضور خبرنگاران و عکاسان خبری محلی صورت می‌گیرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان