انقلاب به مردم سرافرازی و آزادی داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 27 ارديبهشت 1403 - 23:45

انقلاب به مردم سرافرازی و آزادی داد

شماره: 24621
Aa Aa

این انقلاب عطیه الهی بود. ۴۵ سال گذشته و مردم از لحاظ معیشت در تنگنا هستند اما چه کسی هر سال این مردم را در سالگرد پیروزی انقلاب بیرون می‌آورد؟ این را از خدا بدانیم| کسانی که با حجاب مبارزه می‌کنند به دنبال از بین بردن حیای مردم هستند.

رئیس قوه قضاییه در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان؛
انقلاب به مردم سرافرازی و آزادی داد

 محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان اظهار کرد:

این انقلاب با تکیه بر اسلام ناب و ایمان رهبرش به عمل کامل به قرآن پیروز شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

امام (ره) وقتی هنوز نظام شاهنشاهی مستقر بود وارد کشور شد. امام (ره) در اولین سخنرانی آن جمله تاریخی را گفت که «من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می‌کنم، من توی دهن این دولت می‌زنم»؛ این اگر معجزه نبود یک شبه معجزه بود. به دنبال انقلاب اسلامی ایران بسیاری از مردم بیدار شدند و بیداری‌ها رخ داد. نظام سلطه یک سال و نیم از انقلاب نگذشته بود که یک جنگ تمام عیار بر ایران اسلامی تازه انقلاب کرده تحمیل کرد.

محسنی اژه‌ای بیان کرد:

۴۵ سال گذشته است، مردم مشکلات دارند و از لحاظ معیشت در تنگنا هستند اما چه کسی هر سال این مردم را در سالگرد پیروزی انقلاب بیرون می‌آورد؟ این را از خدا بدانیم. ۴۵ سال گذشته است و مردم برای تعیین سرنوشت خودشان در همه صحنه‌های انتخابات حضور داشته‌اند. مشکلات اقتصادی با حضور مردم قابل حل است. این مردم برای تعیین سرنوشت‌شان در همه صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند. این انقلاب در این مقطع عطیه الهی و برای ایران نه برای دنیا عطیه بود. این انقلاب به مردم سرافرازی و آزادی داد و دست بیگانگان را از همه جهات کشور قطع کرد. توطئه امروز دشمن ترکیب مسائلی از ناامنی داخلی، فشار بر مسائل ارزشی، فرهنگی و فشار اقتصادی برای خارج کردن مردم از میدان است. امروز مسئولان نظام و بنده بیشترین دِین را به اسلام و تک تک مردم ایران اسلامی دارم. مساله روز ما مساله اقتصاد و معیشت مردم است.

رئیس قوه قضاییه گفت:

در ذیل مساله اقتصاد باید برای اشتغال، تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری نیز کار شود. بدون حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید رفع بیکاری ممکن نیست. فرهنگ لطمه بخورد اقتصاد، امنیت و عدالت لطمه می‌خورند. باید دست به دست هم بدهیم که بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

او ادامه داد:

قبل از انقلاب دنیا به دو قطب کاذب غرب و شرق تقسیم شده بود و هر کشوری که خارج از این دو قطب بود، به انحاء مختلف سد راه آن می‌شدند. اجازه و اختیار کشورها در اختیار خود آنها نبود و تبعیت از نظامات بین‌الملل ساخته شده لازم و واجب بود و کشورها اجازه تحصیل علم و فناوری و استفاده از امکانات روز را نداشتند و حتی اختیار منابع خود را در دست نداشتند، هر کشور برای زندگی باید به یکی از دو قطب شرق و غرب وابسته می‌بود و در این زمان لازم بود کشوری با فرهنگ، آرمان و هدف قوی به صحنه بیاید و این نظم جهانی را برهم بزند. امام خمینی(ره) با آموزه‌های قرآن و اسلام و عاشورا، قیام کردند و با توکل به خدا و تکیه به دین و اعتماد به مردم توانستند کشور را که بیگانگان در همه تار و پود آن نفوذ کرده بودند، به استقلال برسانند و این امری شبه معجزه بود که در سال ۵۷ اتفاق افتاد. سیاست‌مداران و تحلیلگران آن دوران باور نمی‌کردند که مردمی بدون وابستگی به غرب و شرق نظامی را که وابسته به شرق و غرب بود را سرنگون کنند. تکیه به اسلام ناب و وجود رهبری مقتدر و مردم متدین که اعتماد کامل به رهبر خود داشتند، باعث پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شد، امام خمینی(ره) با اینکه هنوز رژیم شاهنشاهی مستقر بود، با  قدرت، اعتماد و ایمان زیاد وارد بهشت زهرا شدند و فرمودند من به پشتیبانی این مردم، دولت تعیین می‌کنم و تو دهن این دولت می‌زنم. در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایمان و توکل امام و تبعیت و همراهی مردم باعث تشکیل نظام جمهوری اسلامی شد. بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که بیداری در سایر ملت‌ها نیز اتفاق افتاد و این برای نظام سلطه غیرقابل تحمل بود، لذا یک سال و نیم از انقلاب نگذشته بود که یک جنگ تمام عیار همه‌جانبه به ایران تحمیل کردند. صدام به نیابت از ۲ قطب به ایران حمله کرد و باور داشت که ظرف ۳ روز ایران را می‌گیرد. علاوه بر حمله صدام، یک جنگ تمام عیار داخلی هم راه انداختند و در این زمینه جریان‌های چپ و مارکسیستی، سلطنت‌طلبان، جریان نفاق و التقاط همزمان درگیری داخلی ایجاد کردند.

وی تصریح کرد:

ایران مستقل شد و به مردم این کشور سرافرازی داد و باعث شد دست بیگانگان از این کشور کوتاه شود و موجب شد اسرائیل و آمریکا ضعیف شود زیرا جریان حماس حدود ۳ ماه است مقابل اسرائیل ایستاده است، امروز اسرائیل غاصب از هر زمان پیگیری مستاصل تر شده است و کشوری که روزی داعیه نیل تا فرات داشت امروز ذلیل شده است و تنها به دنبال بقا است، آمریکا نیز امروز نه تنها به دنیا کدخدا شدن نیست بلکه در مقابل ایران اسلامی کم آورده است، زیرا قدرت جمهوری اسلامی موجب بازدارندگی شده است.

رئیس قوه قضائیه افزود:

امروز کسانی که با حجاب مبارزه می‌کنند به دنبال از بین بردن حیای مردم هستند. دشمن پشت این قضیه است همانطوری که دشمن با فشار اقتصادی سعی بر خارج کردن مردم از صحنه هستند. امیدواریم خداوند کمک کند تا با کمک مردم بتوانیم مسائل کشور را برطرف کنیم، مسائل فرهنگی و اقتصادی از جمله مهمترین مسائل است که قوای سه گانه در حال تلاش برای حل کردن مشکلات اقتصادی، تولید و اشتغال هستند، یکی از مسائل مهم مربوط به موضوع تولید مسئله آب است، متأسفانه با شرایط خشک سالی مواجه هستیم در این راستا لازم است آب مدیریت شود و منابع آن افزایش یابد، خوشبختانه مدیریت استان گام‌های مهمی را در این عرصه برداشته است. همچنین در مسئله اشتغال لازم است از بخش خصوص و تولید حمایت لازم شود زیرا بدون حمایت ایجاد اشتغال ممکن نیست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان