اگر حکومت تشخیص بدهد باید یک هفته اینترنت را قطع کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:52

اگر حکومت تشخیص بدهد باید یک هفته اینترنت را قطع کند

شماره: 13561
Aa Aa

ابوالحسن فیروزآبادی می گوید اگر حکومت نماینده مردم است و با رای مردم انتخاب شده نمی‌تواند برای 7 روز قطع کردن اینترنت رفراندوم برگزار کند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ایران؛
اگر حکومت تشخیص بدهد باید یک هفته اینترنت را قطع کند

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس کمیته مرکزی ملی فضای مجازی ایران در پاسخ به اینکه آیا بحث فیلتر کلاب‌هاوس در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده گفت:

این بحث در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح شده اما در این تشکیک است که حکم فیلترینگ آن صادر شده است یا نه. بعضی تصمیم‌گیری‌ها در جلسه حضوری و بعضی دیگر در چارچوب نرم‌افزار است.

به گزارش اسپادانا خبر، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ایران در گفتگو با جماران گفته است: 

«در چارچوب نرم‌افزار، فیلتر شدن کلاب هاوس تصویب شده بود لذا الان تشکیک هست و بعضی می‌گویند قانونی بوده و بعضی می‌گویند قانونی نبوده است. کسانی که معتقدند قانونی بوده به فیلتر کردن اقدام کرده‌اند و کسانی که معتقد نبودند قانونی بوده اقدام نکرده‌اند.»

او قطع دسترسی به اینترنت جهانی را غیرعلمی خوانده و گفته است:

از آنجا که نظام بهداشت، حمل و نقل، بانک‌ها و... به اینترنت جهانی نیاز دارند حتی در کشورهای عقب‌افتاده آفریقایی هم نمی‌شود این را پیاده‌سازی کرد چه برسد در کشور ایران که به هر حال یک سطح اقتصادی قابل‌توجهی در دنیا دارد. 

فیروزآبادی گفت:

«اگر حکومت نماینده مردم است و با رای مردم انتخاب شده و همین حکومت تشخیص بدهد که باید یک هفته اینترنت قطع شود باید این اختیار را داشته باشد و نمی‌تواند برای 7 روز قطع کردن اینترنت رفراندوم برگزار کند.»
فیروزآبادی با اشاره به حوادث آبان سال ۹۸ نیز گفت

«دولت آقای روحانی در تصمیم‌گیری‌ها به‌ شدت تحت تاثیر فضای مجازی بود. حادثه آبان به نظر من به‌ دلیل عدم شناخت تحول جهانی و جهانی شدن و نقش جامعه در حکمرانی بود. حتما باید یک سیاستگذاری مهم را قبلا به گفتمان اجتماعی برسانی و اگر به گفتمان اجتماعی نرسانی حتی اگر در مجلس شورای اسلامی هم تصویب می‌کردند، حادثه آبان ‌ماه، شاید با شدت کمتری اتفاق می‌افتاد. یکی از دلایل حوادث آبان‌ ماه 98 این بود که این تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، «اصلا به اطلاع ملت نرسیده بود». 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان