اگر دولت خبیث اخیر آمریکا نبود ناوگان هوایی ایران نوسازی شده بود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 20:18

اگر دولت خبیث اخیر آمریکا نبود ناوگان هوایی ایران نوسازی شده بود

شماره: 11856
Aa Aa

روحانی گفته یکی از توطئه های آمریکا این بود که راه های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند و البته موفقیت شان زیاد نبوده است.

رییس جمهور ایران عنوان کرد؛
اگر دولت خبیث اخیر آمریکا نبود ناوگان هوایی ایران نوسازی شده بود

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در آیین گشایش بهره برداری از ۱۳ پروژه آزادراهی و فرودگاهی اظهار داشت: 

امسال سال جهش تولید است و یکی از پایه‌های جهش تولید هم حمل و نقل است. اگر حمل و نقل نباشد، تولید، توزیع، مصرف، واردات و صادرات مشکل می شود و همه اینها وابسته به حمل و نقل است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رییس جمهور ادامه داد:

بخشهای مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای از ارکان بسیار مهم برای توسعه و برای تولید در کشور و همچنین برای رابطه با جهان است. دنیا دیر یا زود از شر کرونا خلاص خواهد شد و در آینده دارو و واکسن خواهد آمد و در آن شرایط گردشگری برای ما بسیار مهم است که صنعت حمل و نقل در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. مساله حمل و نقل در روابط خارجی بسیار مهم است و بحث ترانزیت و مخصوصاً ژئوپلیتیک ایران و جایگاهی که ایران دارد از اهمیت خاصی برخوردار است و ایران برای اتصال شمال منطقه به جنوب و شرق به غرب این منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد و می تواند خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند را به بخش های شمالی و مرکزی متصل می کند. ایران می تواند این مناطق را به روسیه و اروپای شمالی و شرق و غرب آسیا را به هم متصل کند و بحمدالله در زمینه راه و راه آهن اقدامات بسیار خوبی شده است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: در هفته‌های آینده راه آهن خواف_ هرات افتتاح می شود که برای اولین بار راه آهن ایران وارد افغانستان می شود.

وی از افتتاح طرح‌های یسیار با اهمیت دیگری خبر داد و اضافه کرد:

یکی از توطئه هایی که آمریکایی ها علیه ملت ایران داشتند، این بود که راه های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند. در این زمینه تلاش های زیادی انجام دادند البته موفقیت شان زیاد نبوده است. طبق گزارش های به دست آمده، روزانه یک هزار و ۴۰۰ پرواز از روی آسمان ایران انجام می‌گیرد. بنابراین جایگاهی که ایران برای خطوط هوایی، خطوط ریلی، جاده‌ای و بنادر دارد نقش بسیار ارزشمندی است.

رییس جمهور گفت:

ما یک حرکت بسیار خوبی در نوسازی هوایی شروع کردیم. بعد از توافق هسته ای و در همان ماه های اولیه توانستیم قراردادهای بسیار مهمی منعقد کنیم و ۱۶ هواپیمای نو وارد کشور شد. همه می دانند که ما در چه شرایطی برای خرید هواپیما بودیم ناچار بودیم از هواپیماهای دست دوم استفاده بکنیم. در همان ماه های اولیه ۱۶ فروند هواپیما نو وارد کشور شد و اگر این دولت خبیث اخیر آمریکا نبود اکنون ده ها فروند دیگر آمده بود و ناوگان هوایی کاملا نوسازی شده بود.

وی یادآور شد: همه تلاش خود برای افتتاح  ۹ طرح و سایر طرح های مهمی که در زمینه حمل و نقل وجود دارد، انجام خواهیم داد و امیدواریم تحول در حمل ونقل باعث توسعه تولید و توسعه صادرات و رفاه مردم و صرفه جویی های فراوان در زمینه انرژی و سوخت برای کشور باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان