ایران «یک گام به عقب» برداشت | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 12:16

ایران «یک گام به عقب» برداشت

شماره: 19624
Aa Aa

او گفته ایران با آخرین پاسخ خود به پیشنهاد توافق هسته ای «یک گام به عقب» برداشته و با این حساب توافق در کوتاه مدت بعید است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد؛
ایران «یک گام به عقب» برداشت

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مکزیکوسیتی گفت:

احیای توافق هسته‌ای ایران در آینده نزدیک محتمل نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، او گفت:

ایران با آخرین پاسخ خود به پیشنهاد توافق هسته ای «یک گام به عقب» برداشته و با این حساب توافق در کوتاه مدت بعید است. آنچه در یک هفته گذشته در واکنش ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا دیده‌ایم آشکارا یک گام به عقب است و چشم‌اندازی را برای توافق در کوتاه‌مدت را بعید می‌دانم.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد:

آنها به تلاش خود ادامه می دهند تا موضوعات غیرضروری را به مذاکره معرفی کنند که احتمال توافق را کمتر می کند.اما مطمئناً آنچه در هفته گذشته دیده‌ایم یک گام به عقب دور از احتمال هر نوع توافق کوتاه‌مدت است.

  •  

همزمان محمد مرندی، مشاور هیئت مذاکره کننده ایران در گفتگو با شبکه خبری المیادین بر دریافت تضمین پیش از امضای هرگونه توافقی تاکید کرد و گفت تهران خواستار دریافت تضمین پیش از امضای هرگونه توافقی است.

او گفت:

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با وضعیت دشواری مواجه هستند و وضعیت آنها اجازه فشار بیشتر به ایران را نمی‌دهد. گاز در این زمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و آمریکا و اروپا آن را خوب می‌دانند.

وی با بیان اینکه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آنچه را دولت آمریکا بر وی دیکته می‌نماید اجرا می‌کند افزود:

آمریکایی‌ها از آژانس برای فشار بر ایران استفاده می‌کنند و می‌خواهند برخی بندها را مبهم باقی بگذارند تا بتوانند از توافق شانه خالی کنند.

وی در عین حال تصریح کرد که ایران آماده همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان