ایران اسلامی یکی از ۵ قدرت دنیا است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 14:10

ایران اسلامی یکی از ۵ قدرت دنیا است

شماره: 21453
Aa Aa

تا زمانی که جان‌ها به گلو نرسد پیروزی به دست نمی‌آید| جنگ در مکتب اسلام جهاد مقدس است| دشمن در جایی خیمه زده که نقطه ضعف ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛
ایران اسلامی یکی از ۵ قدرت دنیا است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید سرافراز منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران گفت:

هیچگاه کم کاری‌ها، کوتاهی‌ها و بی‌توجهی‌های ما ذره‌ای از انگیزه شما برای خدمت به اسلام و مسلمین کم نکرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، قالیباف افزود:

همه ما می‌دانیم انقلاب اسلامی در صراط مستقیم برای حفظ، عزت و افتخار اسلام و مبارزه با ظلم به رهبری امام عزیز بود؛ این مرد الهی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و باعث آبرو و عزت امت اسلامی و احیای مجدد اسلام شد.

او گفت:

جنگ که جنس خشن و سختی دارد در مکتب اسلام، جهاد مقدس است و مجاهدت و مجاهد فی سبیل الله نیز مقدس است لذا به همین جهت است که از آن تحت عنوان جنگ نام نمی بریم و به آن دفاع مقدس می‌گوئیم. این دانشگاه سرمایه‌های بزرگ انسانی برای ما تربیت کرد. تا زمانی که هر انسانی امتحان پس ندهد و به تعبیر قرآن جان‌ها به گلو نرسد و تا زمانی که صف منافقین و کفار از مسلمانان جدا نشود پیروزی به دست نمی‌آید اما این تجربه را داشتیم که با آن همه سختی، موفقیت و پیروزی هم خواهیم داشت.

رئیس قوه مقننه عنوان کرد:

امروز بی شک ایران اسلامی با همه مشکلات و تحریم‌هایی که وجود دارد در حوزه مسائل موشکی و هوا فضا یکی از ۵ قدرت دنیا است.

وی عنوان کرد:

قریب به ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است و در همه دولت‌ها نیز اینگونه بوده است در حالی که امام (ره) فرمودند دولت‌ها در کار مردم دخالت نکنند و اجازه دهند آنها کارها را انجام دهند و اگر کاری به زمین ماند دولت انجام دهد اما امروز همه امور را دولتی کرده‌ایم در حالی که تا زمانی که اقتصاد دولتی باشد نه رشد می‌کند و نه فساد از آن برداشته می‌شود و این امری روشن است.

وی گفت:

دشمن در حوزه جنگ نظامی ناامید است چون ما از قدرت بازدارندگی بالایی برخورداریم اما از سوی دیگر دشمن در جایی خیمه زده که نقطه ضعف ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی است. در راه مبارزه اقتصادی و در عرصه مسائل فرهنگی و فضای مجازی باید حضور جدی و اساسی داشته و فرزند زمانه خویش باشیم،. باید این فرصت را برای جوانان خود فراهم کنیم که با شرایط موجود به درستی تحلیل کرده و مسیرها و روش‌های درستی را انتخاب کنیم که اگر این کار را نکنیم سرمایه‌های خود را از دست می‌دهیم. سرمایه‌های انسانی از طریق‌هایی مانند مهاجرت از بین می‌رود و سرمایه‌های مادی مثل ارز و فرصت‌های سرمایه گذاری هم امکان از دست رفتن دارد.

قالیباف با بیان اینکه نباید هرگز از اصول و مبانی سیاسی امام (ره) که مبانی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است ذره‌ای عدول کنیم گفت:

اما آیا در رویکردها، روش‌ها و نوع تصمیم گیری‌ها و در نوع حکمرانی نیز نباید تجدید نظر کرد؟

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان