ایران اطلاعاتی محدود در مورد سقوط هواپیمای اوکراین ارائه کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 23:27

ایران اطلاعاتی محدود در مورد سقوط هواپیمای اوکراین ارائه کرد

شماره: 11026
Aa Aa

در این بیانیه آمده این گزارش اطلاعاتی را تایید می کند که پیش تر معلوم بود؛ ایران به تعهدات و استانداردهای سازمان بین‌المللی هواپیمایی غیرنظامی عمل کند.

وزیر امور خارجه و وزیر حمل و نقل دولت کانادا؛
ایران اطلاعاتی محدود در مورد سقوط هواپیمای اوکراین ارائه کرد

وزیر امور خارجه و وزیر حمل و نقل دولت کانادا در بیانیه ای ضمن اعلام دریافت رونوشتی از گزارش سازمان هواپیمایی ایران درباره جزئیات تحلیل اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی، خواستار تحقیق کامل و شفاف ایران درباره این حادثه شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، مارک گارنو، وزیر حمل و نقل و فرانسوا فلیپ شامپانی، وزیر امور خارجه کانادا در پی اطلاعاتی که از جانب سازمان هواپیمایی ایران درباره جزییات بررسی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار ارائه شد در بیانیه ای مطرح کردند: 

دولت کانادا رونوشتی از گزارش سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره دریافت اطلاعات جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را دریافت کرده است. 

در این بیانیه با اشاره به این که گزارش اولیه تنها اطلاعاتی محدود را درباره این رخداد غم انگیز ارائه می‌کند و فقط به چیزهایی که پس از حمله موشکی اول روی داده است و نه دومین حمله اشاره می کند؛ این گزارش تنها اطلاعاتی را تایید می کند که قبلا می‌دانستند.
بیانیه کانادا در ادامه  از ایران خواستار پاسخگویی به سوالاتی شده که گفته شده سوالات کانادا و همچنین خانواده‌های جان‌باختگان می‌باشد.
این بیانیه می‌افزاید:

کانادا به درخواست از ایران برای انجام دادن تحقیقی  کامل و شفاف ادامه می‌دهد و ما انتظار داریم ایران به تعهداتش و استانداردهای سازمان بین‌المللی هواپیمایی غیرنظامی در پیوست ۱۳ عمل کند.

هواپیمای اوکراینی در دی ماه سال ۱۳۹۸ در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان