ایران با آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم گفتگو نمی‌ کند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 17:02

ایران با آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم گفتگو نمی‌ کند

شماره: 12936
Aa Aa

سعید خطیب‌زاده در خصوص حمله به کشتی‌های ایران گفته اگر برای ایران مشخص شود هر طرفی در این عملیات دست داشته همه گزینه‌ها را مدنظر دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران؛
ایران با آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم گفتگو نمی‌ کند

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در نشست خبری خود در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر در جریان بودن دیپلماسی غیر مستقیم با ایران گفت:

با آمریکا مستقیم و غیر مستقیم گفتگو نمی‌کنیم. مسیر دیپلماسی کاملا روشن است. آمریکا از برجام خارج شده است باید شرایطی را بپذیرد که مجددا این مسیر را تکرار نکند و آن زمان می‌شود در چارچوب برجام صحبت کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در ادامه درباره نشست دوحه بدون حضور ایران اظهار داشت:

سیاست ایران در قبال سوریه مشخص است. ما شنوای صدای دولت و مردم سوریه بوده‌ایم. از هر ابتکاری که به کاهش آلام مردم سوریه، صلح و بازسازی این کشور بینجامد، استقبال می‌کنیم. روند آستانه سال‌هاست شکل گرفته و روند جداگانه‌ای است. نشست دوحه که با حضور کشورهای قطر، ترکیه و روسیه در مورد سوریه برگزار شده است، جایگزین نشست آستانه نیست بلکه کمک به فرایند آستانه است. وزیر خارجه روسیه هم گفت که این یک ابتکار برای کمک به روند آستانه است. هر ابتکاری که به کاهش آلام مردم سوریه منجر شود، مورد حمایت ماست.

وی در خصوص حمله به کشتی‌های ایران نیز گفت که باید سخنگوی ستاد کل در این موضوع اظهارنظر دقیق کند ولی محل جغرافیایی این عملیات خرابکارانه، انگشت اتهام را به سمت رژیم اشغالگر قدس متوجه می‌کند.

خطیب‌زاده ادامه داد:

اگر برای ایران مشخص شود، هر طرفی در این عملیات دست داشته، همه گزینه‌ها را مدنظر دارد و برای دفاع از حقوق حقه خود استفاده خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان