ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 11:32

ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد

شماره: 14469
Aa Aa

او نوشته ابتکار برادران در شورای هماهنگی و دیگر رهبران افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز گفت‌وگو و انتقال مسالمت‌آمیز به صلح پایدار باشد.

ظریف، وزیر امور خارجه ایران؛
ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد

خشونت و جنگ، همانند اشغال هیچگاه راه فیصله مشکلات افغانستان نبوده‌ و نخواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تحولات اخیر در افغانستان و پس از خروج اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از این کشور و ورود طالبان به کابل در توئیتر نوشته است:

خشونت و جنگ، همانند اشغال هیچگاه راه فیصله مشکلات افغانستان نبوده‌ و نخواهد بود. ابتکار برادران در شورای هماهنگی و دیگر رهبران افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز گفت‌وگو و انتقال مسالمت‌آمیز به صلح پایدار باشد. ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد.

حامد کرزای،‌ رئیس‌جمهوری سابق افغانستان نیز در یک فایل ویدیویی از دولت افغانستان و طالبان خواست از ملت حمایت کنند. مردم نیز در منازلشان بمانند و صبر پیشه کنند.

او گفت:

مشکل کشور از طریق مذاکره حل می‌شود. ما در حال کوشش هستیم که در گفت‌وگو با رهبری طالبان مشکل افغانستان حل شود.

کرزای در این فایل ویدیویی می‌گوید در کابل است.

او همچنین اعلام کرده است که برای جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم برای اداره بهتر امور مربوط به صلح و انتقال مسالمت آمیز قدرت شورای هماهنگی تشکیل داده است.

این شورا شامل خود او، عبدالله عبدالله و گلبدین حکمتیار است.این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی طالبان خواست تا جلوی درگیری‌ها و هرج و مرج و تحریکات افراد غیرمسئول را قاطعانه بگیرند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان