ایران توی دهن حیثیت آمریکا زده و خواهد زد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 2:48

ایران توی دهن حیثیت آمریکا زده و خواهد زد

شماره: 13908
Aa Aa

مسولان و دولتمردان  آمریکایی به معنای دقیق کلمه وحشی هستند و ژن سردمداران آمریکایی ها با ریختن خون بیگناهان شکل گرفته است.

خاتمی،عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری؛
ایران توی دهن حیثیت آمریکا زده و خواهد زد

«سیداحمد خاتمی»، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ایران در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام اظهار کرد:

مسولان و دولتمردان آمریکایی به معنای دقیق کلمه وحشی هستند. هر جا  سخن از وحشی گری است آنجا پای آمریکایی ها وجود دارد و ژن سردمداران آمریکایی ها با ریختن خون بیگناهان شکل گرفته است. این ساده لوحی است که کسانی حل مشکلات مردم را در سایه مذاکره با آمریکا می جویند. آمریکایی ها کسانی نیستند که دلشان به حال ملت سوخته باشد و آنها نمی خواهند گره از کار مردم باز شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد:

واقعا این یک طنز بزرگ تاریخی است که این آمریکا دم از حقوق بشر بزند، آمریکایی که  مردم خودش را می کشد، پلیس آمریکا در برابر چشم مردم فرد سیاهپوست را می کشد و هیچ واکنشی نسبت به آن ندارند. ایران توی دهن حیثیت آمریکا زده است و خواهد زد. این نفرت مردم از آمریکا مبنای فطری و قرآنی دارد و از نگاه دین ما تبری حتی مقدم بر تولی است و سوره بقره در این خصوص اشاره کرده است، این نفرت ما از استکبار که امام راحل به ما آموخته است برگرفته از آموزه های قرآنی روایی و سیره ائمه اطهار علیهم السلام دارد. مردم ایران اسلامی به همان اندازه که از دشمنان تبری دارند نسبت به نظام اسلامی تولی دارند و انتخابات اخیر چند پیام داشت که اولین  پیام آن وفاداری به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با نظام اسلامی است. دشمنان التماس می‌کردند که مردم پای صندوق های رای نیایند اما مردم ما گوش نکردند و پای صندوق آمدند.

این فقیه عضو شورای نگهبان افزود:

این نظام مفت به دست نیامده است و نعمت را باید شکرگذاری کرد. در سراسر کشور طبق آمار رسمی ۴۸ درصد در انتخابات مشارکت داشتند. خطی که دشمنان ملت به ویژه غربی ها دنبال می کنند تحقیر این حضور است. می گویند کمترین حضور بوده است. کمترین حضور اگر در شرایط مساوی بود سخنی درست بوده است اما شرایط، شرایط مساوی نبوده است،  حضور مردم در  ۲۸ خرداد را با رفراندوم سال ۵۸ مقایسه می کنند. این قیاس، قیاسی مع الفارق است. آن روز این همه دشمن نداشتیم. امروز دشمنان موجود بیش شمارند و بر دشمنان نیز می افزایند. در تمام انتخابات های دنیا عدم حضور ۲۰ درصد با کم و زیاد یک امر طبیعی است. چرا قیاس نادرست می‌کنید؟ شما که مدام از دم از آمریکا می زنید چرا نمی گویید که در یکی از انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور منتخب با ۲۴ درصد آرا رئیس جمهور شد؟ اولا این قیاس نادرست است و می خواهند شیرینی این حضور را در کام مردم تلخ کنند. شرایط کرونایی شرایطی است که کسی نمی تواند خطر آن را انکار کند. حدود ۱۰ درصد مردم به دلیل نگرانی از کرونا نیامدند. به صراحت می‌گویم جریان و جریان هایی در کشور اعلام شده و اعلام نشده دو خط را دنبال می کردند؛  خط اول تحریم انتخابات بود که به فضل الهی سرشان به سنگ خورد و فهمیدند راه به جایی نمی برند. خط دیگر این جریان ها این بود که بروید رای سفید در صندوق های رای بیاندازید، این آرای باطله حاصل تلاش کسانی است که این انتخابات و این نتیجه را نمی خواستند. این آرای باطله مهندسی شده بود و آن ها که این آرای باطله را مهندسی کردند، امروز طلبکار هستند البته برخی از این ارای باطله آرای اعتراض است اما این اعتراض  کار کی است؟ چه کسانی مردم را  به این روز انداختند؟ چرا این را نمی‌گویند؟ چرا این واقعیات را نمی گویند؟ 

او با بیان اینکه شورای نگهبان وظیفه دارد صلاحیت ها را احراز کند گفت:

 شورای نگهبان تنها ۱۲ نفر نیستند بلکه میلیون ها نفر هستند که که به این قانون اساسی رای دادند. نزدیک به ۴۹ درصد مشارکت آرای کمی نیست. استقبال مردم از رئیس جمهور منتخب کم سابقه بوده است. این انتخابات به فضل خداوند آبرومند شکل گرفت و این مردم امیدوارند که رئیس جمهور منتخب گشایشی عملی در زندگی آنها داشته باشد البته برخورد با این دولت مانند برخورد با همه دولت ها در نظام اسلامی است.

وی ادامه داد:

برخی افراد هنوز این دولت سرکار نیامده تخریب را شروع کرده‌اند. مطالبه چیز خوبی است اما اگر مطالبه می‌کنید بدون بدخواهی مطالبه کنید. ما همه بر یکی کشتی سوار هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان