ایران خواستار تحریم نفتی اسرائیل شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 0:44

ایران خواستار تحریم نفتی اسرائیل شد

شماره: 23755
Aa Aa

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم فوری و کامل اسرائیل توسط کشورهای اسلامی و اخراج سفرای آن از کشورهایی که دارای رابطه با این رژیم هستند شده است.

در حاشیه اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی؛
ایران خواستار تحریم نفتی اسرائیل شد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با حسین طه ابراهیم دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، امیرعبداللهیان در این دیدار از برگزاری این جلسه در جده تشکر و قدردانی کرد.

وی بر ضرورت پیگیری جدی قطع فوری حملات جنایت آمیز رژیم صهیونیستی علیه غزه، ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و مقابله با کوچاندن مردم غزه تاکید کرد و افزود ضروری است این موضوعات در دستور اجلاس امروز باشد.

او همچنین خواستار تحریم فوری و کامل رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی، تحریم نفتی علیه رژیم یادشده و اخراج سفرای این رژیم جنایتکار از کشورهایی که دارای رابطه با این رژیم غاصب و جعلی هستند تاکید کرد.

امیرعبداللهیان خواستار تشکیل یک تیم حقوقدانان اسلامی برای حمایت از فلسطین شد تا جنایات جنگی رزیم صهیونیستی را مستند سازی کرده و زمینه طرح و محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیل و حامیان آن در دادگاه‌های بین‌المللی فراهم شود.

امیرعبدالهیان با توجه به‌ جنایات جاری صهیونیست‌ها در غزه به‌ویژه نسل‌کشی در بیمارستان المعمدانی افزود:

لازم است موضوع پیگیری حقوقی جنایتکاران جنگی صهیونیست و حامیان آنان مورد توجه و پیگیری جدی سازمان همکاری اسلامی قرار گیرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان