ایران علیه آمریکا درخصوص اغتشاشات تشکیل پرونده می دهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:12

ایران علیه آمریکا درخصوص اغتشاشات تشکیل پرونده می دهد

شماره: 19902
Aa Aa

 پرونده های مستندی درخصوص شبکه های تلویزیونی ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی در حال تدوین است و اقدامات قضایی علیه آنها پیگیری خواهد شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران؛
ایران علیه آمریکا درخصوص اغتشاشات تشکیل پرونده می دهد

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و دبیر ستاد حقوق بشر این کشور گفت:

پرونده ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رای لازم علیه آمریکا به دلیل داشتن نقش مستقیم در اغتشاش‌های اخیر صادر می شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او اعلام کرد:

به دلیل دخالت و نقش مستقیم آمریکا در اغتشاشات اخیر مقرر گردید پرونده ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رای لازم علیه این کشور صادر شود.

وی با اشاره به نقش مخرب شبکه های تلویزیونی ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی در هدایت و تحریک به اغتشاش، تخریب اموال و تجهیزات عمومی و خصوصی، اقدامات تروریستی و ارائه آموزش های چگونگی ایجاد درگیری و ساخت وسائل مربوطه گفت: این دو شبکه و عوامل آن باید به فهرست گروه ها و افراد تروریستی اضافه شوند. از سوی دیگر پرونده های مستندی درخصوص این شبکه ها در حال تدوین است و اقدامات قضایی در محاکم داخلی و خارجی علیه آنها بزودی پیگیری خواهد شد.

غریب آبادی افزود:

در این میان نقش کشورهای میزبان و حامی این شبکه ها یعنی انگلیس و عربستان سعودی نیز از سوی دستگاه های ذیربط حاکمیت مغفول نخواهد ماند.

او با اشاره به حملات صورت گرفته علیه اماکن و اشخاص دیپلماتیک ایران در برخی کشورها گفت:

کلیه اماکن و مامورین دیپلماتیک نسبت به هرگونه تجاوز، تعرض و ایجاد خسارت مصونیت دارند و کشور پذیرنده وظیفه خاصی برای اتخاذ تمامی تدابیر لازم به منظور حفاظت و جلوگیری از تهاجم و ایراد خسارت به اماکن و مامورین دیپلماتیک دارد.

غریب‌آبادی از کشورهایی که اماکن و مامورین دیپلماتیک ایرانی در قلمرو آنها مورد حمله و تعرض قرار گرفته اند خواست تا ضمن عمل به تعهدات بین المللی خود در ارتقای حفاظت و تضمین عدم تکرار و جبران خسارات مادی و معنوی، مسببین و مباشرین این حوادث را نیز تحت تعقیب و رسیدگی قضایی قرار دهند در غیر این صورت برابر کنوانسیون ۱۹۷۳ باید آنان را برای محاکمه به ایران مسترد نمایند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان