ایران قاطعانه از مردم و دولت کوبا حمایت می کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:58

ایران قاطعانه از مردم و دولت کوبا حمایت می کند

شماره: 14182
Aa Aa

تخت روانچی سیاست های آمریکا در قبال کوبا را نقض آشکار هنجارها، قواعد اساسی حقوق بین‌الملل و تضعیف کننده حقوق بشر و دموکراسی خوانده است.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد؛
ایران قاطعانه از مردم و دولت کوبا حمایت می کند

 مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایران قاطعانه از مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات غیرقانونی آمریکا حمایت می کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در سخنانی در نشست فوق‌العاده سفرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با اشاره به ماهیت خصمانه و تحریک آمیز سیاست های آمریکا در قبال کوبا این سیاست ها را نقض آشکار هنجارها و قواعد اساسی حقوق بین‌الملل و تضعیف کننده حقوق بشر و دموکراسی دانست و اظهار کرد:

جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع و همبستگی خود را با مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات آمریکا اعلام می دارد.

وی گفت : ایالات متحده طی چندین دهه تحریم های گوناگونی را علیه برخی کشورهای جنبش عدم تعهد حتی در شرایط غم انگیز شیوع کرونا اعمال و رنج و سختی های ویرانگری را به آنها تحمیل کرده است. آمریکا با اعمال تحریم های شدید تجاری، محدودیت های مالی، مسدود کردن دارایی ها، ممنوعیت سفر و سایر اقداماتی که هدفی جز تضعیف اراده و استقلال کشورها ندارد، این روند را تسریع کرده است که نمونه بارز آن را مشخصا در مورد ایران و در طی ۴۰ سال گذشته شاهد بوده ایم.

تخت روانچی بر ضرورت یافتن روش های بهتر برای اقدامی قاطعانه در مقابله با فشار آمریکا بر دیگران و نقض قوانین بین الملی و قطعنامه های سازمان ملل تاکید کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان