ایران می گوید اعتراضات لبنان از خارج تحریک می شود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 9:49

ایران می گوید اعتراضات لبنان از خارج تحریک می شود

شماره: 10893
Aa Aa

عباس موسوی گفته اگر برخی کشورهای خارجی برای اهداف سیاسی بخواهند انفجار بیروت را دستاویز کنند قابل قبول نیست؛ برخی به دنبال اغراض خاصی هستند.

با اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران؛
ایران می گوید اعتراضات لبنان از خارج تحریک می شود

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت:

انفجار بیروت بسیار غم انگیز بود. ریشه های این حادثه در دست بررسی است اما ایران از ساعات اولیه در کنار دولت و ملت لبنان حاضر شد و وزیر امور خارجه و رئیس جمهور با همتایان لبنانی خودشان تماس گرفتند و رئیس جمهور نیز دستور تشکیل یک تیمی متشکل از چند تن از وزرا را دادند.

به گزارش اسپادانا خبر، موسوی عنوان کرد:

حادثه بیروت بزرگ بود و طبیعی است مردم ناراحت باشند و تبعاتی هم داشته‌است. اگر برخی کشورهای خارجی برای اهداف سیاسی بخواهند این موضوع را دستاویز کنند قابل قبول نیست. ملت لبنان رنج دیده است و جا دارد با حفظ آرامش اجازه دهند تا مسئولان به امور رسیدگی کنند و به آمال صدمه دیدگان رسیدگی شود.

وی تصریح کرد:

به این حادثه باید عمیق‌تر نگاه شود و بعد از آن قضاوت شود. برخی کشورها با ریاکاری تلاش کردند با مردم لبنان همدردی کنند. من پیشتر گفتم که اگر برخی کشورها صداقت دارند، تحریم ها علیه مردم لبنان را بردارند. مردم لبنان سرد و گرم چشیده ‌لبنان این موضوع را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت:

طبیعی است که مردم ناراحت باشند اما به نظر می‌رسد برخی افراد با تحریکات خارجی به دنبال اغراض خاصی هستند که پسندیده نیست. ملت لبنان ملت رنج کشیده ای است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان