ایران هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 13:49

ایران هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

شماره: 17465
Aa Aa

راسموس پالودن رهبر حزب راست‌گرای افراطی دانمارک اقدام به سوزاندن قرآن در محله‌ای در سوئد که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند کرده است.

9 پلیس زخمی و چندین خودروی پلیس به آتش کشیده شد؛
ایران هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

به‌دنبال اقدام گروهی افراطی در هتک حرمت قرآن مجید در سوئد این کشور شاهد درگیری معترضان با پلیس بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی تی‌آرتی ورلد تصاویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد فردی در سوئد با هتک حرمت قرآن کریم در حال به آتش کشیدن این کتاب مقدس است.

«راسموس پالودن» رهبر حزب راست‌گرای افراطی در دانمارک اقدام به سوزاندن قرآن در محله‌ای در سوئد که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند کرده است. او قبل از این کار در یک اقدام توهین‌آمیز دیگر اقدام به پرتاب قرآن کریم کرد.

راسموس پالودن با همراهی پلیس به یک فضای عمومی باز در جنوب لینکوپینگ رفت و کتاب مقدس مسلمانان را به‌‌روی زمین گذاشت و در حالی که اعتراض افراد را نادیده گرفت آن را سوزاند.

صدها نفر با تظاهرات در این کشور خواستار برخورد با فرد خاطی شدند که به‌دنبال آن و در درگیری بین پلیس و تظاهرات‌کنندگان 9 پلیس زخمی شدند و چندین خودروی پلیس نیز به آتش کشیده شد.

  •  

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در یکی از شهرهای سوئد اظهار داشت:

جمهوری اسلامی ایران آتش زدن کلام الله مجید در شهر لینکوپینگ سوئد توسط یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارکی که به بهانه آزادی بیان تحت حمایت پلیس این کشور صورت گرفت را شدیدا محکوم می کند. تکرار عمدی این اقدام هتاکانه در ماه مبارک رمضان عامل جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سوئد و در سراسر جهان و مصداق بارز نفرت پراکنی و مغایر با آزادی بیان است  و می بایست توسط تمامی معتقدان به همزیستی و گفتگوی بین ادیان محکوم شود. ضمن پاسخگو دانستن دولت سوئد، مترصد واکنش فوری، شدید و صریح این کشور در برخورد با عوامل این اقدام توهین آمیز و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پیشگیری از تکرار چنین اقداماتی هستیم. اقدام فرد هتاک و طرفداران او بیش‌از پیش اتحاد مسلمین و کشورهای اسلامی در برابر توطئه های دشمنان اسلام را ضروری می سازد.

  •  

«کاظم غریب آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر ایران نیز در توئیتر نوشت:

«حرمت‌شکنی مقدسات مذهبی تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست. نابردباری دینی در سراسر اروپا رو به افزایش است و حالا، سوئد با حمایت دولت (این کشور) به زندانی برای مسلمانان تبدیل شده است. گویا دلتنگ تفتیش عقاید قرون وسطی شده‌اند!»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان