ایران هیچ وقت انتظارات دولت جدید آمریکا را اجرا نخواهد کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 6:27

ایران هیچ وقت انتظارات دولت جدید آمریکا را اجرا نخواهد کرد

شماره: 12558
Aa Aa

او گفته به محض اینکه آمریکا تعهداتش را اجرا کند ما هم تعهدات خود را اجرا می‌کنیم؛ این در بالاترین سطح نظام و توسط رهبری اعلام شده است.

ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه؛
ایران هیچ وقت انتظارات دولت جدید آمریکا را اجرا نخواهد کرد

وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت:

روابط با ترکیه برای ما بسیار مهم است و با رفتن دولت تروریست دونالد ترامپ امیدواریم که روابط کشورهای منطقه به حالت عادی خود بازگردد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، محمدجواد ظریف گفت:

اقدامات هسته ای بر اساس برجام برای جبران اقدامات طرف آمریکایی بود و به معنی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. ما از نظر اعتقادی و استراتژیک سلاح اتمی را قبول نداشته و آن را باعث امنیت نمی‌دانیم و معتقدیم هرچه سریع‌تر سلاح‌های هسته‌ای توسط همه دارندگان آنها، باید نابود شود اما این را من تاکید کنم، آمریکا کشوری بود که از برجام خارج شد و تعهداتش را نقض کرد. الان هم وظیفه آمریکاست که به برجام بازگشته و تعهداتش را اجرا کند.

ظریف ادامه داد:

به محض اینکه آمریکا تعهداتش را اجرا کند و ما نفع اجرای این تعهدات را ببینیم، ما هم تعهدات خود را به صورت کامل اجرا می‌کنیم و این در بالاترین سطح جمهوری اسلامی، توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است. امیدهایی که اعضای دولت جدید آمریکا دارند و ادعا می‌کنند که ایران باید به توافق هسته‌ای بازگردد نه منطقی است و نه هیچ وقت اجرا خواهد شد. منطق این است کسی که خارج شده به توافق بازگردد و ما که در آن بودیم، اقدامات خود را ادامه می‌دهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان