با کسانی که در فضای مجازی دروغ می‌گویند برخورد می شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 22:59

با کسانی که در فضای مجازی دروغ می‌گویند برخورد می شود

شماره: 14938
Aa Aa

محسنی اژه‌ای گفته دستگاه قضا نمی تواند از کسانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و حرفی می‌زنند که آرامش مردم را برهم می‌زند گذشت کند.

رئیس قوه قضاییه ایران اعلام کرد؛
با کسانی که در فضای مجازی دروغ می‌گویند برخورد می شود

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران در جلسه شورای عالی قوه قضاییه از «سرقت موجب تعزیر»، «ضرب و جرح عمدی» و «توهین» به عنوان اتهامات کیفری که در صدر جرایم قرار دارند نام برد و گفت:

۲۰ درصد از پرونده‌های قضایی نیز مربوط به مسائل مختلف حقوقی خانواده می‌شود که مطالبه خسارت و ادعای اعسار از پرداخت بیشترین دادخواست‌های مربوطه را تشکیل می‌دهند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، محسنی اژه‌ای ادامه داد: 

طی مدت اخیر مسئولان عالی قضایی بین یک تا ۳ بار به زندان‌ها سرکشی کردند و امروز از همه زندان‌های کشور حداقل یکبار بازدید به عمل آمده است و آسیب شناسی صورت گرفته است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش دستگاه‌های نظارتی و امنیتی درباره ویژگی‌های صلاحیتی افراد برای انتصابات و تفویض مسئولیت‌ها گفت:

هر کسی در کنار ضعف‌هایی که دارد نقاط قوت و محاسنی نیز دارد که متأسفانه در گزارش‌هایی که از سوی دستگاه‌ها و یا در پاسخ به استعلامات ارائه می‌شود به این فضائل که برخی از آن‌ها پوشاننده ضعف‌هاست توجهی نمی‌شود. عدالت ایجاب می‌کند در احراز صلاحیت‌ها به نقاط قوت و توانمندی افراد هم توجه شود و اگر کسی را که می‌تواند مشکلی را حل کند و مسئله‌ای را سامان دهد به خاطر یک نقطه ضعف حذف کنیم جامعه را از توان و تخصص و دانش او محروم کرده‌ایم و این از عدالت دور است.

رئیس دستگاه قضا با اعلام حمایت قوه قضاییه از افشاگران فساد گفت:

قوه قضاییه به دنبال این است که از این افراد به صورت عملی و مادی و معنوی تشکر کند. در این راستا هم از تدوین قانون در این خصوص حمایت میکنیم که از کسانی که فساد یا نارسایی‌ها و آسیب‌ها را اعلام و مفسدان را معرفی می‌کنند حمایت قانونی شود اما دستگاه قضا با کسانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و یا همراه با عملیات روانی دشمن به‌ویژه در فضای مجازی دروغ می‌گویند، اقدام به جعل می‌کنند و حرفی می‌زنند که آرامش مردم را برهم می‌زند و خانواده‌ها را ملتهب می‌کند نمی‌تواند گذشت کند. در این میان برخی افراد مرتکب خطا می‌شوند که با امر به معروف و یک تذکر اصلاح می‌شوند و در این زمینه برخورد لازم نیست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان