بازگشت دوجانبه به برجام در راستای منافع ملی آمریکا است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:57

بازگشت دوجانبه به برجام در راستای منافع ملی آمریکا است

شماره: 19266
Aa Aa

آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل طبق توافق با این سازمان وظیفه دارد برای نمایندگان کشورهای عضو برای سفر به مقر این سازمان روادید صادر کند.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا؛
بازگشت دوجانبه به برجام در راستای منافع ملی آمریکا است

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالاتی درباره آخرین تحولات روند احیای توافق هسته‌ای و دیگر موضوعات مرتبط با ایران پاسخ داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در پاسخ به این سؤال که آیا دولت آمریکا برنامه دارد برای سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران و همراهانش جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر کند یا نه گفت:

ما قبلا هم گفته‌ایم که کشور میزبان سازمان ملل هستیم و آمریکا در کل و طبق توافق با این سازمان وظیفه دارد برای نمایندگان کشورهای عضو برای سفر به مقر سازمان ملل روادید صادر کند. آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل وظایف و تعهداتش را جدی می‌گیرد. اسناد مربوط به روادید محرمانه هستند بنابراین نمی‌توانم چیز دیگری بگویم.

پاتل همچنین با اشاره به این که قصد ندارد وارد جزئیات رایزنی‌های واشنگتن با رژیم اسراییل و دیگر متحدان و شرکای آمریکا درخصوص برنامه هسته ای ایران شود گفت:

ما در این باره تعامل نزدیکی با شرکای اسراییلی‌مان داشته‌ایم. ما همچنان فکر می‌کنیم که بازگشتی دوجانبه به پایبندی به توافق نه تنها در راستای منافع ملی آمریکاست بلکه قدمی مهم برای خاورمیانه محسوب می‌شود.

او در توضیح این که انتظار دارد چه زمانی نظرات ایران درباره پاسخ آمریکا به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا جهت احیای توافق هسته‌ای ارائه شود گفت که قصد ندارد درباره این بازه زمانی گمانه‌زنی کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان