برخی آقایان به جای رونق تولید و رفع موانع آن به دنبال غرب بودند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 17:45

برخی آقایان به جای رونق تولید و رفع موانع آن به دنبال غرب بودند

شماره: 13101
Aa Aa

رئیسی گفته قابل قبول نیست کسانی که مسئولیت داشتند یا دارند با ترک فعل، وظیفه قانونی خود را انجام ندهند و باعث تعطیلی یک واحد تولیدی شوند.

رئیس قوه قضاییه ایران عنوان کرد؛
برخی آقایان به جای رونق تولید و رفع موانع آن به دنبال غرب بودند

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها گفت:

بسیاری حق را نشناختند درحالیکه شناخت حق گام مهمی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، رئیس قوه قضاییه ادامه داد:

باید همه دستگاه‌ها با همه ظرفیت خود برای تحقق شعار سال تلاش کنند. دستگاه قضایی چه در بخش نظارت و چه در بخش قضاوت باید ببیند که چگونه می‌تواند پشتیبانی کند و در کجای موضوع پشتیبانی از تولید، حمایت از تولید و رفع موانع تولید قرار دارد. قوه قضاییه در هر بخشی که با ظرفیت‌های قانونی امکان حمایت از تولید، رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید وجود دارد باید در این عرصه فعالانه و در عمل و اجرا ظاهر شود و این وظیفه دستگاه قضایی است. باید از همکاران خود در سراسر کشور تقدیر کنم که در دو سال گذشته علی رغم برخی از مشکلات و کمبود‌ها بیش از دو هزار واحد تولیدی را فعال کردند و یا از موانع برای فعال شدن آن‌ها جلوگیری کردند و این جای تقدیر دارد. در سال گذشته بیش از هزار واحد تولیدی را همکاران تلاش کردند تا سرپا نگهدارند و یا از تعطیلی نجات دهند و یا اینکه اگر قرار است اخلالی در کار آن‌ها ایجاد شود، نگذارند این اخلال اتفاق بیفتد.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد:

اینکه کسانی که مسئولیت داشتند یا دارند با ترک فعل، وظیفه قانونی خود را انجام ندهند و باعث شوند که یک واحد تولیدی دچار و تعطیلی اخلال شود، قابل قبول نیست. گاهی در سفر‌های استانی با این موضوع مواجه می‌شویم و می‌بینیم که گاهی چند سال گذشته و یک کارخانه‌ای از کار افتاده و تجهیزات آن را بردند و با یک تعطیلی جدی مواجه شده است. باید بررسی کرد که این اتفاق در چه سالی افتاده و مسئولانی که باید نظارت می‌کردند و کسانی که باید کاری را انجام می‌دادند اما مانع شدند، چه کسانی بودند. این‌ افراد باید نسبت به ترک فعل خود پاسخگو باشند. مسئله سئوال کردن و پاسخگو شدن از خیلی از مسائلی که می‌تواند در آتی اتفاق افتد، پیشگیری می‌کند.

رئیسی ادامه داد: یکی از حوزه‌های مهم تولید در قوه قضاییه مسئله مبارزه با فساد است چرا که فساد اقتصادی مانع رونق تولید است و یقین بدانید که اگر در جایی رشوه و رانت خواری باب شد، رونق تولید شکل نخواهد گرفت. امنیت اقتصادی در گرو مبارزه با فساد اقتصادی است. باید مبارزه با فساد همچنان در دستور کار قوه قضاییه باشد و با جدیت دنبال شود و مطلقا اجازه ندهید در هیچ کجا و حوزه اداری در کشور فساد لانه کند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:

اگر اینقدر که برخی آقایان جلسه گذاشتند برای اینکه چطور بتوانند از غربی‌ها یک امکانی برای این کشور بگیرند جلسه برای رونق تولید و رفع موانع تولید در کشور می گذاشتند بسیار می‌توانست در گره گشایی در کشور موثر باشد. حساب کنند چقدر وقت کشور را برای مواردی که نتیجه‌ای نداشت، گذاشتند و اگر همین وقت را برای رفع موانع تولید می گذاشتند امروز بسیاری از کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل در کشور فعال و بسیاری از گره‌ها باز شده بود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم، بیان داشت:

یقین داریم فرهنگ «ما می‌توانیم» بر فرهنگ «ما نمی‌توانیم» فائق خواهد آمد و باید به اصحاب «ما می‌توانیم» در بستر گام دوم میدان داد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان