برخی برای به آشوب کشاندن هفت تپه پول گرفته بودند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 0:18

برخی برای به آشوب کشاندن هفت تپه پول گرفته بودند

شماره: 8396
Aa Aa

عمرانی می گوید در ایران فساد سیستمی نداریم. عوامل حکومتی که ممکن است دون پایه هم باشند مورد سوء استفاده مجرمین حرفه‌ای قرار می گیرند.

معاون قضایی دادستان کل ایران اعلام کرد؛
برخی برای به آشوب کشاندن هفت تپه پول گرفته بودند

معاون قضایی دادستان کل ایران در امور مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته بر اجرای قانون مبارزه با پولشویی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در امر مبارزه با پولشویی توفیقات خوبی داشته‌ایم. اگرچه معتقد هستم که نیازمند یک قانون جامع و کامل برای برخورد با پولشویی هستیم زیرا قانون جامع مبارزه با پولشویی از فسادهای بسیاری جلوگیری می کند و به نوعی نقش پیشگیرانه دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، سعید عمرانی تصریح کرد: ما به رعایت حریم خصوصی مردم معتقد و مُصَّر هستیم که نباید به حریم خصوصی افراد و حساب‌های بانکی افراد سرکشی و ورود کرد اما باید به این سوال پاسخ داده شود فردی که نه شغل خاصی دارد و نه حساب و کتابش مشخص است چگونه مبالغ هنگفت گردش مالی دارد؟

عمرانی تصریح کرد: کسی که حساب و کتابش مشخص است و کار سالم اقتصادی انجام می‌دهد و درآمد مشروع دارد نباید نگران این سوال قانونی باشد که منشا درآمدش مشخص شود. اتفاقا مبارزه با پولشویی به گونه‌ای حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید است. امروز یکی از مشکلات اقتصاد ما نقدینگی است و ممکن است بخشی از این نقدینگی پول‌های نامشروع باشد که حاصل قاچاق مواد مخدر ، قاچاق کالا و ارز جرم و جنایت و بعضاً توسط دشمنان به کشور تزریق می‌شود تا از طریق آن کشور را دچار مشکلات اقتصادی کنند.

عمرانی افزود: به ضرس قاطع اعلام می­‌کنیم در کشور فساد سیستمی نداریم ولی فساد فردی داریم. عوامل دولتی و حکومتی که گاهی ممکن است دون پایه هم باشد مورد سوء استفاده مجرمین حرفه‌ای قرار گرفته و خسارات سنگینی به بیت المال وارد می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سن اعتیاد به دبستان‌ها کشیده شده است یا نه گفت: در این خصوص آمار دقیقی وجود ندارد. ولی اطلاعات ما حکایت از فراوانی موضوع ندارد. با این وصف حساسیت به گونه‌ای است که هشدار همیشه وجود دارد و باید به دقت رصد و کنترل شود. درست است که امروز در رابطه با مصرف مواد مخدر در سنین پائین بحرانی نداریم ولی زنگ خطر آن برای مسئولین و خانواده ها زده شده که مراقبت شدید داشته باشند.

معاون دادستان کل در ادامه با اشاره به نظارت بر توزیع مایحتاج عمومی مردم اظهار کرد: در حوزه رونق تولید چند ماهی است که دادستانی کل کشور به طور جدی وارد شده است. برای رونق تولید در کشور قرارگاه رونق تولید ایجاد شده که ما هم عضو این قرارگاه هستیم که البته استقبال بسیار خوبی هم از حضور ما در این قرارگاه از سوی دیگر اعضا صورت گرفته است. در این قرارگاه که اخیرا جلسه آن برگزار شد به دیگر عزیزان اعلام کردیم ما در کشور 400 دادستان آماده به کار داریم تا در بحث رونق تولید به میدان بیایند و تا آنجایی که قانون به آنها اختیار داده موانع رونق تولید را مرتفع سازند.

عمرانی ادامه داد: در رونق تولید عدم تعطیل کارخانجات و جلوگیری از بیکاری کارگران را در وهله اول و حمایت از تولیدکنندگان صاحب مشاغل ومولد را در مرتبه دوم در دستور کار داریم و در این راستا با هرگونه فساد و موانع تولید از هر نوع حکومتی یا خصوصی مبارزه می­‌‌کنیم. به شدت به دنبال این هستیم موانع کسب و کار را از سر راه‌ تولیدکنندگان برداریم.در همین چند ماهی هم که آیت الله رئیسی سکان امور قوه را به دست گرفته و با تاکیدات و اهتمام و رهنمودهای وی اجازه داده نشده است حتی یک کارخانه و یا کارگاه تولیدی تعطیل یا کارگری بیکار شود.

وی به بیان مثال پرداخت و گفت: به عنوان مثال در ماجرای هفت تپه خوزستان، دادستان ما در اهواز و همکارانشان آنقدر پای ماجرا ایستادند تا مشکل این کارخانه و کارگرانش را بر طرف کردند و هنوز این حمایت‌ها ادامه دارد. عوامل و عناصری پول گرفته‌ بودند و می‌خواستند به هر طریق که شده آنجا را به آشوب بکشند ولی با تدبیر و زیرکی و هوشیاری مقامات قضایی، انتظامی و امنیتی این افراد شناسایی شدند و اکنون همه مردم و مسئولان منطقه قدردان زحمات دادستان و دستگاه قضایی هستند. البته من معتقدم ما در قوه قضاییه حتی از 30 درصد ظرفیت‌هایمان استفاده نکرده‌ایم یعنی توان ما و ظرفیت­‌ها خصوصاً در حقوق عامه آنقدر بالا است که در خیلی از مشکلات غیرقضایی هم می‌توانیم ورود کنیم و کمک حال دیگر دستگاه ها و مردم باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان