برخی داوطلبان به دلیل حمایت از برجام و دولت رد صلاحیت شده اند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 19:33

برخی داوطلبان به دلیل حمایت از برجام و دولت رد صلاحیت شده اند

شماره: 9141
Aa Aa

واعظی می گویند نمی‌شود همه ناحق باشند و فقط سخنگوی شورای نگهبان حق باشد؛ می‌خواهند مهندسی کنند تا گروه خاصی برنده انتخابات باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران ادعا کرد؛
برخی داوطلبان به دلیل حمایت از برجام و دولت رد صلاحیت شده اند

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران در پاسخ به پرسشی درباره برخی انتقادات از نحوه رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

اگر رد صلاحیت‌ها براساس قانون باشد و کسی تخلف اعم از اقتصادی، اخلاقی و هر چه که قانون مشخص کرده مرتکب شده باشد دولت به هیچ وجه درباره این نوع رد صلاحیت‌ها مطلبی را مطرح نمی‌کند اما گزارش‌هایی که ما از افرادی که جزو نمایندگان فعلی مجلس محسوب می‌شوند و همچنین آن‌هایی که نماینده فعلی نیستند دریافت کرده‌ایم این گونه است که برخی از آن‌ها رفته‌اند صحبت کردند و به آن‌ها اعلام شده که شما از برجام حمایت کرده‌اید یا اینکه از دولت طرفداری کرده‌اید. چیزهایی از داوطلبان کاندیداتوری سوال می‌کنند یا اینکه چیزهایی در پرونده آن‌ها قرار می‌دهند در حالی که این موضوعات مربوط به تفکر و اندیشه‌ای است که مردم به آن رأی دادند و در دولت وجود دارد؛ برجام چیزی نیست که فردی که از آن حمایت کرده این حمایت‌اش الان تبدیل به نقطه ضعف او و رد صلاحیت‌اش شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا آنچه که مطرح می کنید مستند است با تأکید بر مستند بودن گفته‌های خود خاطر نشان کرد:

رسانه‌ها می‌توانند با یکی از افرادی که رد صلاحیت شده‌اند مثلا نماینده مردم رشت مصاحبه کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره توضیحات شورای نگهبان در خصوص علت رد صلاحیت‌ها گفت:

سخنگوی شورای نگهبان هر کسی هر چه بگوید جواب او را می‌گوید؛ نمی‌شود که همه ناحق باشند و فقط سخنگوی شورای نگهبان حق باشد. تا امروز هر کسی در هر کجا که صحبت کرده از جمله آقای لاریجانی سخنگوی شورای نگهبان درباره اظهارات مطرح شده جواب داده است. موضع دولت این است که آنچه که تخلف و مسائل مالی، اقتصادی و اخلاقی است را قبول داریم اما نباید براساس تفکر افراد صلاحیت آن‌ها را رد کنند. ما می‌گوییم همواره دو تفکر در کشور وجود داشته که یکی از آن‌ها تفکری است که سردمدار آن از ابتدا مقام معظم رهبری بودند و ایشان همواره در تمام انتخابات‌ها معتقد و به دنبال انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری بودند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد:

تفکر دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید اصلا مهم نیست در انتخابات‌ها چند درصد مشارکت می‌کنند بلکه صرفا نتایج انتخابات‌ها مهم است. ما می‌گوییم اگر شما می‌خواهید مهندسی کنید تا در انتخابات مشارکت پایین باشد و گروه خاصی نتیجه انتخابات باشد این موضوع نتیجه انتخابات همه ملت ایران نیست. صحبت دولت و آقای رئیس جمهوری روشن است و اعلام می‌کنیم که همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید انتخابات حداکثری و پرشور داشته باشیم چرا که این نوع انتخابات علاوه بر حل مسائل داخلی‌مان حتما مسائل خارجی جمهوری اسلامی ایران را نیز حل خواهد کرد. اگر ما در نقاط مختلف کشور انتخاباتی با حضور گسترده مردم داشته باشیم بسیاری از توطئه‌ها خنثی می‌شوند.

این عضو حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اعلام شده از سوی شورای نگهبان در خصوص صلاحیت اعضای این حزب برای کاندیداتوری انتخابات مجلس گفت:

تقریبا اکثر کسانی که از حزب اعتدال و توسعه در سراسر کشور برای انتخابات پیش رو اعلام کاندیداتوری کرده بودند تاکنون از سوی شورای نگهبان صلاحیت‌شان رد شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان