برخی زنان ایران با مهریه تجارت می‌کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 4:02

برخی زنان ایران با مهریه تجارت می‌کنند

شماره: 12570
Aa Aa

حسن نوروزی گفته نباید از گسستن زندگی‌ها با طمع‌های مالی برخی زنان حمایت کنیم و اجازه دهیم این مسائل آبروی اسلام و انقلاب اسلامی را ببرد.

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس؛
برخی زنان ایران با مهریه تجارت می‌کنند

مجلس شورای اسلامی طرحی را در دست تصویب دارد که بر اساس آن مهریه بیش از پنج سکه زندان نخواهد داشت.

حسن نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص علت طراحی این طرح می گوید:

مبنای شرع مقدس این است که زندان جای بزهکار است نه بدهکار و موارد زندان در اسلام چند مورد مختصر بیشتر نیست؛ این خلاف شرع مقدس اسلام است که برای هر مساله‌ای جرم‌انگاری کرده و حکم حبس صادر کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفنگو با اعتمادآنلاین ادامه می دهد:

در طرح مجلس بحث زندان رفتن برای مهریه از میان برداشته می‌شود نه اینکه کسی نتواند مهریه بالا تعیین کند. عده‌ای خیال می‌کردند با برداشتن زندان برای مهریه حق زنان از بین می‌رود و می‌خواهند با زندان فرستادن زوج، حقوق زوجه را احیا کنند، در حالی که در یک ازدواج مرد و زن هر ۲ حق دارند. متاسفانه شاهد هستیم که برخی زنان تجارت می‌کنند. ما نباید با این حرف‌ها از گسستن زندگی‌ها با طمع‌های مالی برخی زنان حمایت کنیم و اجازه دهیم این مسائل آبروی اسلام و انقلاب اسلامی را ببرد. هیچ آیه قرآنی و حدیث و سیره ائمه‌ای نداریم که بگویند برای مهریه زوج را زندانی کنند. در ازدواج ۲ نفر که هم‌کف هم هستند مهریه چشم‌روشنی است که بهتر است همان اول پرداخت شود اما خلاف اسلام است که از طریق ازدواج متاجره کنیم.

نوروزی از علما خواسته در قبال این مسائل سکوت نکنند؛ حقوق زنان این نیست که مهریه بالا در نظر بگیرند و بعد این مهریه را بگیرند و برای خود تجارت کنند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان