برخی کشورها ناخواسته با تحریم های آمریکا همراهی می کنند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 2:44

برخی کشورها ناخواسته با تحریم های آمریکا همراهی می کنند

شماره: 11412
Aa Aa

حسن روحانی گفته دولت مصمم است با اجرای برنامه جامع نظارتی، دسترسی مردم به کالاهای اساسی و مورد نیاز را تامین و قیمت آنها را کنترل کند.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت عنوان شد؛
برخی کشورها ناخواسته با تحریم های آمریکا همراهی می کنند

رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت:

دولت مصمم است با اجرای برنامه جامع نظارتی دسترسی مردم به کالاهای اساسی و مورد نیاز را تامین و قیمت آنها را کنترل و اجازه ندهد نوسانات قیمت کالاهای اساسی و ضروری زندگی و معیشت مردم و آرامش روانی آنان را مختل کند. وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی، اطلاعات، دادگستری و تعزیرات موظف هستند در چارچوب این برنامه و با هماهنگی یکدیگر نظام توزیع و نظارت بر قیمت کالاها را اجرا و در یک وضعیت نظام‌مند با تامین کالاهای اساسی مردم، قیمت کالاها را به ویژه در مورد اقلامی که با ارز ترجیحی تامین شده اند به شکل دقیق کنترل و مدیریت کنند.

 حسن روحانی، حضور میدانی ناظران و ایجاد شفافیت در قالب یک سامانه فراگیر در حوزه توزیع و قیمت گذاری را از جمله ضرورت های کنونی برای کنترل قیمت ها برشمرد و اظهار داشت:

دولت مصمم است باوجود همه محدودیت ها با اجرای این برنامه کماکان قیمت کالاهای اساسی را به قیمت تعیین شده با نرخ ترجیحی به دست مصرف کننده برساند.

روحانی همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی و اتحادیه های صنفی را برای کنترل قیمت ها حائز اهمیت ویژه دانست.

رئیس جمهور گفت: همانطور که ابعاد دقیق تر جنگ تحمیلی سال ها بعد از اتمام آن روشن شد، گستره جنگ اقتصادی تحمیلی به کشور نیز در آینده به شکل دقیق تر برای مردم روشن می شود. ملت ایران از کشورهایی که به صورت ناخواسته با این تحریم ها همراهی می کنند، انتظار ندارد در اقدامات ضدانسانی آمریکا شریک باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان