بعید است دولت رئیسی بتواند با نظام سلطه به تفاهم برسد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 22:08

بعید است دولت رئیسی بتواند با نظام سلطه به تفاهم برسد

شماره: 14453
Aa Aa

خصومت اصلی نظام سلطه با مردم ایران است چرا که آنها شاه را بیرون کردند| کسری بودجه ایران سیلی بنیان کن است.

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور ایران؛
بعید است دولت رئیسی بتواند با نظام سلطه به تفاهم برسد

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور ایران در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:

کاملاً به آینده کشور خوشبین هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار داشت:

نظام سلطه هر چه در توان دارد برای فشار بر اقتصاد کشور بکار می گیرد و در هشت سال گذشته نیز اگرچه گاهی این فشارها شدت و ضعف داشت اما تلاش نظام سلطه ایجاد محدودیت و فشار بر اقتصاد کشور بود. برخلاف تصور برخی افراد، خصومت اصلی نظام سلطه با دولت های مختلف جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه با مردم ایران است چرا که آنها از مردم ضربه خوردند. شاه را که نماد نظام سلطه بود مردم از کشور بیرون کردند. برنامه ریزی و تلاش نظام سلطه انتقام از مردم ایران است و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند و حتی موضوع سلامت مردم را در این مسیر مورد معامله قرار می دهند به گونه ای که در ایام کرونا شاهد بودیم که پس از انجام اقدامات لازم برای واردات واکسن در آخرین لحظه از واردات این کالای ضروری به کشورمان جلوگیری کردند. نظام سلطه به هیچ اصول انسانی پایبندی ندارد و با وجود آنکه ادعا می کند که دسترسی به دارو برای همه مردم آزاد است و هیچ محدودیتی برای هیچ کشوری وجود ندارد اما وقتی می خواهیم داروی مورد نیاز را خریداری کنیم، اجازه جابه جایی پول را نمی دهند و عملا مانع از واردات دارو می شوند.

معاون اول ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه نمی توانیم برای حل مشکلات کشور به خارج امید داشته باشیم افزود:

مقام معظم رهبری و رییس جمهور تاکیدات فراوانی بر رفع تحریم ها دارند اما بعید است که بتوانیم با نظام سلطه به جایی برسیم و نمی توان برنامه ریزی خود را برای اداره کشور متکی به رفع تحریم ها کرد و باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که فرض بر این باشد که نظام سلطه تحریم ها را لغو نخواهد کرد.

وی گفت: رییس جمهور به اجرای شعارهای انتخاباتی مقید است.

او با اشاره به کسری بودجه کشور آن را سیلی بنیان کن توصیف کرد که می تواند هر بخش از اقتصاد کشور را متلاطم کند و افزود:

کسری بودجه می تواند موجب تورم شده و به پایه پولی کشور آسیب وارد کند. یکی از دغدغه های جدی مردم کاهش ارزش پول ملی است و در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست که پول ملی چنین وضعیتی داشته باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان